SMC BKK kurser

SpaceMoose

lyckligast!
Gick med
7 Aug 2007
Hoj
GSXR1000 K6
Skullle vilja anmäla mig till en BKK kurs hos SMC. Är helt ny på detta med bankörning, men förstår att man genomför kursen i olika etapper. Hur många etapper genomförs på en dag? Är det bara en etapp eller flera?
Dvs ska jag boka in mig på en eller två dagar om jag vill genomgå minst etapp 1 och 2?

Hittar inte riktigt den infon på deras site.. :va

Ett steg per dag, så vill du köra flera steg så är det flera dagar som gäller.

Finns under School på deras site.

Tänk på att man blir rätt mör efter en heldag i sadeln. Så boka inte 2 dagar på raken (om det skulle vara fallet) utan sprid ut dem. Lycka till på första körningen! :tummenupp

Tänk oxå på att det är okej att köra samma steg flera gånger. Så när du kommer till de lite mer "avancerade" stegen så behöver du inte känna att "oj, jag kände inte riktigt att jag fick in allt från steg 2, hur ska det nu gå i steg 3???" ... i det läger kör du bara steg 2 igen.

ett litet tips om du har storbana bokad en bit i framtiden, ta en sväng på gokartbana innan. visst, det går rejält mkt saktare. men jag upplevde iaf att jag hade otroligt mkt med mig från gokartbana när jag kom till storbana. grunderna är de samma, men storbana är "lättare" i om större marginaler åtminstone tills man får upp farten rejält.

för att åtminstone hålla mig lite till ämnet:
en etapp per dag, men det är nog lite väl optimistiskt att boka en 4-dagars och köra 1-4 på de dagarna, åtminstone om man vill få ut max av det.

och välkommen till bankörningen, det är SJUKT kul (och lärorikt) hojåkning på riktigt helt enkelt!

Last edited:
Tänk på att man blir rätt mör efter en heldag i sadeln. Så boka inte 2 dagar på raken (om det skulle vara fallet) utan sprid ut dem. Lycka till på första körningen! :tummenupp

Nja, det vete sjutton, jag körde steg 1 och 2 efter varandra under en och samma helg och kände inte att det var några problem.
Men visst, skulle väl inte rekommendera att man sedan efter dag 2 kör hem 30mil på hojen också.

Som det ser ut nu så lutar det åt etapp 1 på Gelleråsen 3/6 och sedan etapp 2 på Knutstorp 14/6. Den senare är inbokad sedan ngn timme tillbaka. :)

Fick ett supertbra förslag via PM ang Gelleråsen precis så därför blev det lite omvänt.

Ser verkligen fram emot detta. Hoppas bara jag lyckas hålla mig på hjulen också. :tungan

Som det ser ut nu så lutar det åt etapp 1 på Gelleråsen 3/6 och sedan etapp 2 på Knutstorp 14/6. Den senare är inbokad sedan ngn timme tillbaka. :)

Fick ett supertbra förslag via PM ang Gelleråsen precis så därför blev det lite omvänt.

Ser verkligen fram emot detta. Hoppas bara jag lyckas hålla mig på hjulen också. :tungan

:tummenupp

Bara att gratulera till din nya hobby :tummenupp
Bara att börja lägga undan stålar för kommande bankörningar för man blir helsåld :D(iaf jag)

Hur är betalningen på SMC?
Faktura 14 dar eller 30? :va

Hur är betalningen på SMC?
Faktura 14 dar eller 30? :va

30,vid bokning närmare än 30 så fort fakturan kommer.

Annars visa el. liknande inom 10min. från bokning.

Henrik

Ed. Sista betaldag 30 dagar innan kurs alltså

Last edited:
en etapp per dag, men det är nog lite väl optimistiskt att boka en 4-dagars och köra 1-4 på de dagarna, åtminstone om man vill få ut max av det.

och välkommen till bankörningen, det är SJUKT kul (och lärorikt) hojåkning på riktigt helt enkelt!

SMC kör ju både 3 och 4-dagars "quattro" kurser varje år där man kör steg 1-3 / 1-4. Men ja man är mör efter en sådan kurs....

Back