SMC 28/4, vem åker?

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Puttra fram i kromkortege med sporthoj i 15 km/h fram till mynttorget för att där lyssna på en folkpartist från Skatteutskottet i en halvtimme? Tack men näe, känner mig nöjd. :näsblod
 

Klabbharpan

Skitsnack MC
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha R1
Jag tänkte köra om jag är nykter och vaknar i tid
(man kan ju inte enbart sitta och gnälla hemma på kammaren utan borde visa att man inte gillar förslaget)
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Puttra fram i kromkortege med sporthoj i 15 km/h fram till mynttorget för att där lyssna på en folkpartist från Skatteutskottet i en halvtimme? Tack men näe, känner mig nöjd. :näsblod

Att åka hoj in te stan, och visa upp sig strax innan kl. 12:00 och sen dra bort igen - ger den effekt som behövas för att visa vi är misnöjda..

Kromslädarna, har så billiga försäkringar att dom troligen skiter i att det kommer kosta dom lite extra..

Sporthojs ägaren, som idag har trafikförsäkring på typ +10 lax och som kommer rammas hårt - han påvärker såklart politikken bäst med bara att skriva "nackskott" på internet..
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Vet att ett gäng från S-tälje kommer åka upp (undertecknad inkluderad).
Hoppas det blir mycket hojar .. kan bli kaos runt mynttorget =)
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Suzuki SV1000S
Puttra fram i kromkortege med sporthoj i 15 km/h fram till mynttorget för att där lyssna på en folkpartist från Skatteutskottet i en halvtimme? Tack men näe, känner mig nöjd. :näsblod

Men herregud, jag fattar inte...

Alla gnäller över dom nuvarande försäkringspriserna och nu när vi riskerar att få premien höjd med X antal hundra procent.
Då får ni inte tummen ur arslet och visar vad ni tycker, utan ni sitter bara hemma o gnäller !!

Kom sen för helsike inte och beklaga er för att eran premie har gått upp !!


//I. Rriterad
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Men herregud, jag fattar inte...

Alla gnäller över dom nuvarande försäkringspriserna och nu när vi riskerar att få premien höjd med X antal hundra procent.
Då får ni inte tummen ur arslet och visar vad ni tycker, utan ni sitter bara hemma o gnäller !!

Kom sen för helsike inte och gnäll på att eran premie går upp !!


//I. Rriterad

:klappar :klappar
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Att åka hoj in te stan, och visa upp sig strax innan kl. 12:00 och sen dra bort igen - ger den effekt som behövas för att visa vi är misnöjda..QUOTE]

Jag har skrivit under namnlistan, att parkera på mynttorget har ingen praktiskt betydelse imo.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag och böna tänker åka med, tänker inte sitta hemma oh gnälla och sen inte göra något när man får chansen!
 

Dr.Bike

Guest
Men herregud, jag fattar inte...

Alla gnäller över dom nuvarande försäkringspriserna och nu när vi riskerar att få premien höjd med X antal hundra procent.
Då får ni inte tummen ur arslet och visar vad ni tycker, utan ni sitter bara hemma o gnäller !!

Kom sen för helsike inte och beklaga er för att eran premie har gått upp !!


//I. Rriterad

Helt Rätt Affe :tummenupp
Men jag håller ändå med Jp trots det, för jag har kört så herrans mycket kortege och gruppåkning i mina dar och jag uppskattar inte själva fenomenet.
Våra gruppkörningar på Onsdagar är ok, för då är det iaf mc-åkning. Men krypköra i stan, eller köra i stan öht är inte min kopp te.

Hade jag trott att min närvaro hade kunnat ge nåt hade jag åkt, och ja jag vet att jag har fel här, men men jag är väl lite luttrad.
FÖR luttrad är jag rädd...
Droppen har aldrig urholkat stenen, iaf inte politikernas sten, så jag är istället desto mer aktiv i mitt brevskrivande till olika makthavare i olika utskott och verk! Det fukar :tummenupp
En metod som jag personligen inbillar mig ger mer. Iaf av att döma av vad jag sett för resultat.
Men kortegen är EN del i ett jättearbete, och som sagt helrätt såsom ide´.
Bara inget för mig personligen. Däremot stödjer jag den givetvis helhjärtat!

Hoppas många kommer, men ffa att det hamnar i MEDIA!
Det är det enda som politiker är både rädda FÖR och kåta PÅ.

Mina 2

Lycka till!!
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag knuffar upp tråden lite! Dyk upp och gör din röst hörd, precis som Affe säger, vi kan inte bara sitta här å gnälla, vi måste ta den här chansen att synas, och visa att vi är enade mot idiotin!
Dessutom, har Motormännen gjort något liknande, dragit ihop några tusen bilar? Nej, vi visar hur framåt vi hojåkare är, att vi törs stå för våra åsikter, och inte bara svenssonlikt sitter vid köksbordet å gnäller, men när det kommer till kritan bara står och petar med tårna i gruset!
Här kan man hitta uppsamlingsplatserna i Stockholm: http://www.svmc.se/upload/Kampanj/Aktiviteter kampanjdagar.pdf
Själv är jag på Rapido 10:45, jag hoppas vi ses där! :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top