Smart sätt att lasta hoj

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Såg denna på Blocket.
Nu gör ju även begpriset den ganska icke-aktuell, men tyckte det verkade smidigt dock.
I alla fall tills mutterdragaren får slut på batterier och man får handveva upp den 😅
För det priset borde en 12v vinch ingå.

Blocket annonsen

Jag nöjer mig med OKQ8 flyttsläpp med kåpa. Man står raklång i dem om man är 185-190cm och de har en lång ramp/bakdörr (lika bred som släpet) så att man enkelt på 1 person kan rulla upp hojen säkert.

Och så får man plats med tillbehören också : )

Jag nöjer mig med OKQ8 flyttsläpp med kåpa. Man står raklång i dem om man är 185-190cm och de har en lång ramp/bakdörr (lika bred som släpet) så att man enkelt på 1 person kan rulla upp hojen säkert.

Och så får man plats med tillbehören också : )
Funkar rätt bra med vanligt släp med tipp också, är det lite längd på det så blir inte vinkeln så farlig. I värsta fall så kan man ta hjälp av lite nerförsbacke.

varför krångla till det ?
Släp och planka funkar bra :tummenupp

varför krångla till det ?
Släp och planka funkar bra :tummenupp
ramp-fail-loading-fail.gif

Tänker att man kör väl hojen, är det inte därför man har den?
Ja, en cross eller banhoj är ju berättigad att åka, men hojen i exempelfilmen??? :va

Det här är så amerikanskt. Eftersom myndigheterna i USA velat att folk ska satsa på små bilar (fabrikerna måste tillverka mer små personbilar än stora personbilar) så var hälften av bilarna på parkeringen i Niles Michigan när jag jobbade där 2001 stora tom 6 sitsiga pickupper. För det var ingen begränsning på pickupper. Gissar utsrustningen i inlägg #1 är amerikansk ?

Det här är så amerikanskt. Eftersom myndigheterna i USA velat att folk ska satsa på små bilar (fabrikerna måste tillverka mer små personbilar än stora personbilar) så var hälften av bilarna på parkeringen i Niles Michigan när jag jobbade där 2001 stora tom 6 sitsiga pickupper. För det var ingen begränsning på pickupper. Gissar utsrustningen i inlägg #1 är amerikansk ?

Haha du lyckades få in ”myndigheterna” i detta… i USA dessutom. :)

Pickisar har alltid sålt i USA, men sista femton åren har de blivit riktigt på modet som familjebilar, särskilt sedan dubbelhytterna blivit norm.

Med vänlig hälsning,

Tänker att man kör väl hojen, är det inte därför man har den?
Ja, en cross eller banhoj är ju berättigad att åka, men hojen i exempelfilmen??? :va
Det är ju bra när man ska köpa fler hojar att kunna köra efter dem.

Hojen i exempelfilmen är ju en HD, så den behöver väl åka flak av egentydliga anledningar...

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien