Smart lösning från Fredrick

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Här kom ju ett smart förslag från en centerpartist. Skaffa en annan personlighet och skyll på den när det blåser.

Fortkörning? - Nej det var min andra personlighet, Rally-Kalle, jag är inte ansvarig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6576799.ab

”Det var inte jag – det var Ursula”
Federley bjöds på lyxresa – menar att det var hans kvinnliga alter ego som åkte

Riksdagsledamoten Fredrick Federley (C) bjöds på en lyxsemester på Gran Canaria, sponsrad av flera företag.

Men han ser inga problem med resan:

– Nu var det Ursula som åkte dit. Det är min dragpersonlighet.

Last edited:
Alltså, hur i helvete har denna människan kunnat komma in i riksdagen? Såg nu att han tydligen gjort reklam för sprit också. Själv tröttnade jag rejält på henom efter FRA-debaklet.

Jag har också min racekallepersonlighet som kör för fort och fuckar till fartkameror på slangen.....men vad min andra personlighet heter säger jag inte :P

Jag har också min racekallepersonlighet som kör för fort och fuckar till fartkameror på slangen.....men vad min andra personlighet heter säger jag inte :P

Alla har rätt till ett alter ego, även vi som inte är trans. Så, mitt heter också Markus och klär aldrig ut sig. Om jag gör något fel, mot förmodan, från och med nu så är det inte jag utan min andra personlighet.

:banana

Äh. Du är ju iranier. Ni kör väl lite som ni vill? Det har jag sett på plats.
Vad skall du med dubbel personlighet till?

Jo men svennarna har satt sina spår så har väl blivit en bannan!

Japp! Were getting to you :D

Jag har inget problem med att killen är utflippad på fritiden. Däremot tycker jag att det är märkligt att man kan dubbelarbeta. Samtidigt som man har en heltidstjänst i riksdagen så kör man ett privat företag vid sidan av.

Jag tycker att det stinker!

Förresten, jag ändrar mej. Jag är trött på att vara så jävla PK. Jag tycker att den där fjanten kan leka drag queen någon annanstans. Vad ger det för jävla signaler till andra länder egentligen? Att sveriges riksdag är en lekstuga?

Last edited:
Politiker

Jag har inte mycket till övers för politiker eller mygel men hör ser jag inte problemet. Det är flera personer på mitt jobb som driver egna företag vid sidan om. Förvissa är ingen vare sig transa (vad jag känner till) eller bjuds på spritresor, men om nu så vore fallet så är det väl OK? Kolla hur många riksdagsmän som har styrelseuppdrag eller liknande i frågor där deras politik har en direkt påverkan på verksamheten, vilket normalt kallas jäv. Att vara gay och gilla fest är knappast kriminellt eller en het potatis inom politiken (förutom för KD då...).

Att det sedan inte räcker för att aftondasspappret skall sälja lösnummer så att det måste twista det hela säger mer om tidningen än om Frederik.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg