Smakråd på dykarklocka!

Som reaktion på guld, krom och blingbling har en del dyrare tillverkare börjat erbjuda klockor i matt utförande och med gummirem.
6806591858.jpg

Riktigt snyggt om man inte behöver visa för hela omgivningen att det minsann är en BREITLING man har....

Nu tycker jag att Breitling råkar göra de fulaste jävla förortsklockorna på jorden ungefär men det finns andra snygga med gummirem. Men jag är lite kluven, en >25kkr-klockas charm skall vara just att man byter inget armband, man byter inget batteri, men köper den dyrt och använder den förever and ever med minimalt underhåll.
Iwc och Omega har snygga med gummi, men jag är motståndare till Omega också, inget som går att köpa i förortscentrum är per definition inte värt att betala premiumpris för, men de nya orange Omega med gummi eller läder är rätt fräsiga, det måste jag tillstå. :)

omega-seamaster-2908.50.91_MED.jpg

Som reaktion på guld, krom och blingbling har en del dyrare tillverkare börjat erbjuda klockor i matt utförande och med gummirem.

Riktigt snyggt om man inte behöver visa för hela omgivningen att det minsann är en BREITLING man har....
Ska det vara en Breitling ska det vara utan gummi. Mina 50 öre :)

Och alla ska se att det är en också :gnissla

Klart det är snyggt med metallänk också, men dykarklockor ska ha gummilänk.

Jag menar, varje vettig människa har en dykarklocka (med gummirem!), en all-metal-klocka, en sofistikerad finlirsklocka (fyrkantigt ur förstås) med läderrem som passar till kostymen och en slit-och-slängklocka. Sen har man 7 andra klockor så att man kan variera sig.

Edit: Nu har jag iofs inte läst hela tråden men en dykarklocka ska alltså ha gummirem. :nicka

Nu tycker jag att Breitling råkar göra de fulaste jävla förortsklockorna på jorden ungefär men det finns andra snygga med gummirem. Men jag är lite kluven, en >25kkr-klockas charm skall vara just att man byter inget armband, man byter inget batteri, men köper den dyrt och använder den förever and ever med minimalt underhåll.
Iwc och Omega har snygga med gummi, men jag är motståndare till Omega också, inget som går att köpa i förortscentrum är per definition inte värt att betala premiumpris för, men de nya orange Omega med gummi eller läder är rätt fräsiga, det måste jag tillstå. :)

Förortsklocka var ordet.....

IWC är jag inte riktigt vän med, lite mycket dansk design möter swatch fast för 30-50kkr. Omegan är fräck men för pengarna hade jag valt någon mer klassisk Omega.

Vad skall man då använda som fortfarande är någorlunda överkomligt i pris?

Förortsklocka var ordet.....

IWC är jag inte riktigt vän med, lite mycket dansk design möter swatch fast för 30-50kkr. Omegan är fräck men för pengarna hade jag valt någon mer klassisk Omega.

Vad skall man då använda som fortfarande är någorlunda överkomligt i pris?

Jag vet inte vad man ska ha om det ska vara billigt.
Tycker om dyrt. :)

Ska det vara en Breitling ska det vara utan gummi. Mina 50 öre :)

Och alla ska se att det är en också :gnissla

Då har jag den perfekta klockan till dig:
breitling-bentley-motors-667A_MED.jpg

En person med mer pengar än smak gav mig en dylig i studentpresent. Ruskigt effektivt att lägga fram i baren men för övrigt mest smaklöst.

Zee;3237557... Edit: Nu har jag iofs inte läst hela tråden men en [I skrev:
dykarklocka [/I]ska alltså ha gummirem. :nicka

Men om man använder den som det är tänkt, alltså att dyka med. Då måste man ha en posörrem för landbacken och en som passar torrdräkten. Annars ser det riktigt B ut med en massa exessgummi på armen.

Fast det är kanske samma som för hojjar, bara det ser coolt ut vid korvmojjen så är det funkis?

Då har jag den perfekta klockan till dig:
breitling-bentley-motors-667A_MED.jpg

En person med mer pengar än smak gav mig en dylig i studentpresent. Ruskigt effektivt att lägga fram i baren men för övrigt mest smaklöst.

Ja, den var ta mig faan ful! Mycket plottrig. Inte i min smak.

Jag är helt inne på att skaffa en klocka i titan, främst för att jag tycker att titan är snyggt och kaxigt material att ha som klocka, sen för att det är slitstarkt och blir inte så mycket repor i den men sen oxå för den kaxiga vikten. vad har ni för förslag?

Fast det är kanske samma som för hojjar, bara det ser coolt ut vid korvmojjen så är det funkis?

Nej, som dykere värdesätter man funktion före stil, även fast det är hårfint där emellan! Hahaha. Det vore kasst att ligga på botten med kväve i blodet bara för att klockan var snygg.....:D

Nej, men va f-n, ett exempel...:pannkyss

Phu! :pannkyss

Last edited:
dykarklocka?:va :D

Bifogat

• dykklocka.gif
    dykklocka.gif
    8.3 KB · Visningar: 8,110
Jag skulle vilja rekommendera någon klocka från GUL. Och nej, ingen analog/digital med kardborrebandsarmband.

Mycket tåliga klockor och på senare år så har de även börjat komma med design som faller mig i smaken lite bättre.

Kolla på http://www.gulwatches.com/ där alla deras modeller finns.

Själv så sitter jag just nu inne på dessa två:
4253-004.jpg

rose_big.jpg

Den nedre är ingen guldimitation. Jag föredrar att säga att den är ljust kopparfärgad.

Hur många bär klocka idag? är det inte lite 1900-tal?

Klocka är väl ganska tidlöst? hihi..:)
Nej men jag tycker att det känns mer rejält att kolla tiden på en klocka än på mobilen.

Lite on topic: Jag vet inte vad dom tre klockorna som trådskaparen visade kostar. Men Tissot har två riktigt snygga:
PRC200 och PRS200. Dom ligger på 3-5k i pris ungefär. Riktigt fina och väljer man rätt färger blir dom ännu bättre!:)

Jag skulle vilja rekommendera någon klocka från GUL. Och nej, ingen analog/digital med kardborrebandsarmband.

Mycket tåliga klockor och på senare år så har de även börjat komma med design som faller mig i smaken lite bättre.

Kolla på http://www.gulwatches.com/ där alla deras modeller finns.

Själv så sitter jag just nu inne på dessa två:
4253-004.jpg

rose_big.jpg

Den nedre är ingen guldimitation. Jag föredrar att säga att den är ljust kopparfärgad.

Den blåa var snigg! Den bronsiga var ful!

Jag har Seiko'n och är mycket nöjd, här har du en bild på min.
SKX175.jpg

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...