SM i Tomelilla

Cybernisse skrev:
Kameraavtryckaren e som din gasrulle, alltid i botten :hihi :hihi

Såg du bilden på dig i galleriet? Ja skonar dig från de två efterkommande :rolleyes: :rolleyes:

Jo jag såg, kan tänka mig vad som håll på att hända...lite photoshop så fixar du det till min fördel... :hihi

Snyggt jobbat, nu är det liv i supermotard sweden igen! :banana :fyllisar :banana :yoparty :tummenupp

rejser skrev:
jag är inte heller så förtjust i de där höbalarna som kurvmarkering, vi snuddade förbi dom i runt 100blås eller nått.
pratade med #7 Engström efter finalen och han berättade att han fått ett par riktiga snedkast just på startrakan...vad fanns strax till vänster på startrakan?...jo ett stålräcke med lite plywood på :död
verkar som säkerheten fått gå åt sidan för tv-sändningarna tyvärr.

Vill inte orda om plyfaskivorna, men vet att Elisabeth och Staffan Bergman från Bergman Trading (Filmbolaget), stod och svor över att inget gjordes åt det sk höbalarna, när jag prata med dem på startplattan. Och jag tror inte man skall blanda in tv i sammanhanget. De är ju en tävlingsdommare som godkänner banan, vilken borde vara ansvarig.

Cybernisse skrev:
Vill inte orda om plyfaskivorna, men vet att Elisabeth och Staffan Bergman från Bergman Trading (Filmbolaget), stod och svor över att inget gjordes åt det sk höbalarna, när jag prata med dem på startplattan. Och jag tror inte man skall blanda in tv i sammanhanget. De är ju en tävlingsdommare som godkänner banan, vilken borde vara ansvarig.

nä jag menar inte att det är bergmans och co´s fel att banan va farlig.
men det är inte bara jag av förarna som tycker att det plötsligt har blivit klart slappare med säkerheten på banorna.
det verkar lite som att inget fått stoppa den här rallycrossprylen i år.
om jag tänker efter lite så har banorna i Skövde, Tranås och Tomelilla varit farligare än de flesta andra motardbanor jag kört på hittils.
Borås förra året va ju lite sådär oxå med ett räcke några meter från banan där det gick bra fort, så det är inte bara i år det är farliga banor.
men det är ju vi förare som måste säga ifrån oxå...innan nån kör ihjäl sig, som tur är så bröt #58 "bara" (enligt osäker källa,as they say) benet när han körde in i halmbalen.
men som du säger är det domarens ansvar att se till att det ser bra ut, tycker bara att det verkar som herr Holm släpper förbi det mesta just nu...

ska säga att jag tycker banorna har vart kul att köra i år, ja...tomelilla var väl ingen favorit kanske men de andra och speciellt tranås va riktigt häftig och kul.
och dom hade gjort ett enormt jobb med att göra den så säker som möjligt.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back