SM i Tomelilla

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Va nere & kikade lite på SM-premiären på Svampabanan i Tomelilla. Shit va roligt det va & se! :kär
Lind körde grymt snyggt i semi'n, men missade helt starten i finalen & måste varit backen (såg inte).
Ola Eifrem vann, Ejdehage 2:a & Joakim Karlsson 3:a

:tummenupp till Hampe (166) som jag tyckte körde bra i "sista chansen".

Det blev lite bilder från sista chansen & finalheat, tyvärr mest av den dåliga sorten :(

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    102.3 KB · Visningar: 150
  • 2.jpg
    2.jpg
    63.6 KB · Visningar: 140
  • 3.jpg
    3.jpg
    56.4 KB · Visningar: 124
  • 4.jpg
    4.jpg
    77.5 KB · Visningar: 146
  • 5.jpg
    5.jpg
    72.1 KB · Visningar: 131
  • 6.jpg
    6.jpg
    59 KB · Visningar: 109
Last edited:
forts...

...och lite till

Bifogat

• 7.jpg
    7.jpg
    65.2 KB · Visningar: 120
  • 8.jpg
    8.jpg
    55.4 KB · Visningar: 116
  • 9.jpg
    9.jpg
    57.1 KB · Visningar: 96
  • 10.jpg
    10.jpg
    62.2 KB · Visningar: 111
  • 11.jpg
    11.jpg
    105.4 KB · Visningar: 115
Och HÄR finns alla resultat.

Mer bilder vill vi se :tummenupp

Fy fan säger jag bara. det var inte kul att köra i lördes. en stor sjö ner för backen och mitt på rakan.

Det sög som fan när man kör fiskbensmönstrat regndäck och glasögon utan roll-off körde bara 10varv på hela lördagen..

Fixx skrev:
Fy fan säger jag bara. det var inte kul att köra i lördes. en stor sjö ner för backen och mitt på rakan.

Det sög som fan när man kör fiskbensmönstrat regndäck och glasögon utan roll-off körde bara 10varv på hela lördagen..

Körde du inte alls på söndagen? Såg inte till dig

nä... Hade inget fäste alls med mina däck + att jag försökte kvala utan glasögon.. Funka inte så bra :(

Men en erfarenhet rikare hoppas nu bara man kan bli ledig på söndag så man kan köra det danska mästerskapet.

Fixx skrev:
nä... Hade inget fäste alls med mina däck + att jag försökte kvala utan glasögon.. Funka inte så bra :(

Men en erfarenhet rikare hoppas nu bara man kan bli ledig på söndag så man kan köra det danska mästerskapet.

Trist!

Var är det tävling i Danmark? Kunde ju vara kul att åka & kolla på ngt race där om det är ngt som körs inom rimligt avstånd.

/Chris (som hoppas på uppehåll imorgon så det blir träning ngn gång)

Chris Husky skrev:
Trist!

Var är det tävling i Danmark? Kunde ju vara kul att åka & kolla på ngt race där om det är ngt som körs inom rimligt avstånd.

/Chris (som hoppas på uppehåll imorgon så det blir träning ngn gång)
Kolla på supermotard.dk Tror att den ligger på Fyn. och körs bara på söndagen den 27:de

fy faaan va kul det var o köra på lördagen...NOT!!!!
lika kladdigt eller värre än på Förlanda -02 och -03.

det funka inte så värst bra för min del den här helgen, efter två vurpor i semin och en 9e plats så vart det ju inte direkt en bra startplats i finalen.
krängde på slicks bak och ett nytt regndäck fram och hoppades på en bra start men det blev precis tvärtom, fastnade mitt i klungan och tvekade lite för mycket...vips så vart man bland de sista.
för att ytterligare spetsa till tillrättningen så låg jag och vilade nån sekund på grusslingan på första varvet, så det vart till att jagajagajaga hela heatet men det gick trögt.
plockade några få gubbar och en eller två körde omkull, tack till Birgersson som släppte förbi mig vid blåflagg fast det var Ola Efraim som var på väg att varva oss båda :arsele

fick ihop hela 4a poäng för min 17e plats iaf...
hoppas det blir banor som passar mig lite bättre på resten av sm.

tyckte banan var rätt kul i sig.

Ska försöka få fler träningstider där.

Jag gillar den här bilden, ser ut som om Ejdehage lugnt glider fram med en
gäspning under hjälmen, och resten kämpar som f-n för att hänga med... :lol

Bifogat

• Tomelilla2004.jpg
    Tomelilla2004.jpg
    119.5 KB · Visningar: 151
Nightwish skrev:

I sekvensen efter kör #58 in i höbalen, slår huver i asfalten och bryten lårbenet. Tur att det hände direkt vid start så farten inte var så hög. Satt med tidtagningen och vi väntade på att någon skulle få ett kast på startmål rakan och med full fart braka in i balen. Det skulle inte vart så roligt, dom är hårda så banan får nog sägas ha tveksam säker där farten var som högst.

Banan kanske var rolig men skall Svensk motard vara knappt 50% asfalt och restan grus då får de nog ändra sin beskrivning av att motard har något besläktat med roadracing. Beskrivningen får väl bli Enduro/Cross eller liknande.

Det var i alla fall grymt kul att se det hela, och hoppas att TV gör ett bra program. Och varför kan de inte lägga ut direktändningen de hade på storbilds-TV på internet.. Det skulle vara grymt kul att kunna se serien live. Det är knappast många som åker till Kalix vid nästa SM iaf.

mvh
PL

Jag hörde rykten om att Dygd skadade sig också. Någon som kan bekräfta/dementera?

- Johan

mr_rockster skrev:
Jag hörde rykten om att Dygd skadade sig också. Någon som kan bekräfta/dementera?

- Johan

ja han vurpade i första vänstern på grusslingan, stod och hoppade på ett ben och försökte flytta hojen när jag åkte förbi strax efter han vurpat.
såg ut att göra ont...
det va på första träningen eller tidskvalet, minns inte riktigt, på lördagen.

Nightwish skrev:
För övrigt rätt fokuserad med ola däck i däck..

Bifogat

• qqq.jpg
    qqq.jpg
    98.7 KB · Visningar: 80
Butler skrev:
I sekvensen efter kör #58 in i höbalen, slår huver i asfalten och bryten lårbenet. Tur att det hände direkt vid start så farten inte var så hög. Satt med tidtagningen och vi väntade på att någon skulle få ett kast på startmål rakan och med full fart braka in i balen. Det skulle inte vart så roligt, dom är hårda så banan får nog sägas ha tveksam säker där farten var som högst.

jag är inte heller så förtjust i de där höbalarna som kurvmarkering, vi snuddade förbi dom i runt 100blås eller nått.
pratade med #7 Engström efter finalen och han berättade att han fått ett par riktiga snedkast just på startrakan...vad fanns strax till vänster på startrakan?...jo ett stålräcke med lite plywood på :död
verkar som säkerheten fått gå åt sidan för tv-sändningarna tyvärr.

rejser skrev:
jag är inte heller så förtjust i de där höbalarna som kurvmarkering, vi snuddade förbi dom i runt 100blås eller nått.
pratade med #7 Engström efter finalen och han berättade att han fått ett par riktiga snedkast just på startrakan...vad fanns strax till vänster på startrakan?...jo ett stålräcke med lite plywood på :död
verkar som säkerheten fått gå åt sidan för tv-sändningarna tyvärr.

Rejser, du kom ju till final iaf...fick nöja mig med en 6:e plats i sista chansen...

Hittade detta i reglementet...
Om halmbalar används skall dessa inte väga mer än 15kg/st "hmm"

Funderade på en annan sak, har rallycrossbilarna uppsamlingkärl el dyl?
Nåja, det finns väl mycket som kan förbättras, skoj var det iaf utom lördagen då...Tvättade hojen idag HELA DAGEN...

Cybernisse din papparazzi, fotade du när ni körde om oss?!

Hampe #66 skrev:
Rejser, du kom ju till final iaf...fick nöja mig med en 6:e plats i sista chansen...

Hittade detta i reglementet...
Om halmbalar används skall dessa inte väga mer än 15kg/st "hmm"

Funderade på en annan sak, har rallycrossbilarna uppsamlingkärl el dyl?
Nåja, det finns väl mycket som kan förbättras, skoj var det iaf utom lördagen då...Tvättade hojen idag HELA DAGEN...

Cybernisse din papparazzi, fotade du när ni körde om oss?!

Kameraavtryckaren e som din gasrulle, alltid i botten :hihi :hihi

Såg du bilden på dig i galleriet? Ja skonar dig från de två efterkommande :rolleyes: :rolleyes:

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back