SM i Borås!

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Imorgon smäller det.

Har preppat hojen varenda dag i veckan, och nu är nästan allt klart....ska silicona mitt uppsamlingskärl och skruva på plasten, sen är gammel husan redo för race enligt reglementet :tummenupp

Jag, mindraper och supermoto kommer väl ner nångång under dagen med svarta racerpickisen (mattsvart folka) som är full med Husor ombord.
Träningen börjar 15.00 så håll utkik efter oss, Supermoto har nr 160, mindraper 111 och jag 600.
Jag räknar stumt med att komma sist, så jag kommer inte göra mig besviken :D men lite publikstöd från eventuella SH.com människor skulle vara skoj att ha :)

Vilka är det som kommer ner dit?

Iaf, väl mött och kom och släng några ord med oss i depån :cool:

//christer

Jag skall ner och titta!!! hoppar på en krycka från 1945.....
kör iaf en blå caddy pickup som det står MCBUDET på därbak.

skrik om ni ser mig!

Mcbudet skrev:

skrik om ni ser mig!

Haha! Har du fått körkort för bil?!? :skrämd

Grattis i så fall!!! (och helt OT) :tummenupp

Borås

Jag och Motardo kommer om vädret håller i sig, tar våra gat-katie m:er och kör gosshevägarna till Borås........

Jag kommer ner och kör men passa dig! Det är jag som brukar abbonera på sistaplatsen, speciellt när det e grus inblandat. Regnar det får jag se fall jag kör eftersom jag har slicks bak (vet hur det kan vara med regn och slicks, körde det i förlanda...)

Vi kommer (Jag på min Husa 650 -03 med nr 13 på), Niklas (med LellesMC dekaler över hela cykeln på en 660 FR) och Nypan (på en KTM 450SX (lånad av Niklas också den med LellesMC:s Flowerpower dekaler)) ner strax innan tre och kör. Vi kommer i en buss med Betånghåltagarna dekaler (med en Kines på)... Vi blir en del från Lidköping iaf. Jörgen, Kim och Skoglund kommer med en stor JG:s trading buss och några andra kommer i bil med släp.

Vi ses där nere!

- Johan

phastasphuk skrev:
Imorgon smäller det.

Har preppat hojen varenda dag i veckan, och nu är nästan allt klart....ska silicona mitt uppsamlingskärl och skruva på plasten, sen är gammel husan redo för race enligt reglementet :tummenupp

Jag, mindraper och supermoto kommer väl ner nångång under dagen med svarta racerpickisen (mattsvart folka) som är full med Husor ombord.
Träningen börjar 15.00 så håll utkik efter oss, Supermoto har nr 160, mindraper 111 och jag 600.
Jag räknar stumt med att komma sist, så jag kommer inte göra mig besviken :D men lite publikstöd från eventuella SH.com människor skulle vara skoj att ha :)

Vilka är det som kommer ner dit?

Iaf, väl mött och kom och släng några ord med oss i depån :cool:

//christer

Mcbudet skrev:

skrik om ni ser mig!

Jasså, var det du. Själv strök jag omkring i min svarta "I dont work here" t-shirt och öronsnäcka.

/H

Så var borås gjort då.

Träffa säkert en massa SH-folk utan att veta om det. :D

En del tråkigheter hände ju förstås...
hehe, lyckades rödflagga ett race, det ni.
kort version, jag kommer in i första kurvan, håller bra fart på 4:an, sen ligger det en silvergrå supercomp och skräpar i mitt spår. inte en cháns att väja eller bromsa, så jag försöker ta mig över....över kom jag men inte riktigt som jag hade tänkt mig.
kommer ihåg den där satsans supercompen, sen att det blev blått,grått, blått, grått sen ser hag inget mer för gogglarna är fulla med sand...hela skinnstället oxå....orkar inte röra mig, väljer att inte bry mig om hojen, fortsätter blunda och kolla att alla armar och ben funkar.
Tre av fyra funkar, vänsterhanden känns inte bra alls.

Så nu har jag precis kommit hem, har varit på akuten hela natten, armen i gips..spricka/bit som lossnat från strålbenet....ont gör det oxå....

funktionärerna var klockrena vid bemötandet, heders åt dom :tummenupp

nu ska försöka duscha bort all sand som sitter kvar överallt...känns som jag har centrifugerat mig med sand....vilket jag gjorde om man får tro ögonvittnen :o

jaja...vi ses väl i örebro imorgon.....jag filmar och fotar den här gången :D :cool:

phastasphuk skrev:
Så nu har jag precis kommit hem, har varit på akuten hela natten, armen i gips..spricka/bit som lossnat från strålbenet....ont gör det oxå....
Ajfan, gips.....
Vet du hur länge??

PS Det var inte mitt fel att SUperComp'en drog omkull precis före dig !!! SådetSå...

Å faan!.. trist att det gick så dåligt att du blev gipsad :(

Hoppas du kryar på dig snart!

- Johan

phastasphuk skrev:
Så var borås gjort då.

Träffa säkert en massa SH-folk utan att veta om det. :D

En del tråkigheter hände ju förstås...
kort version, jag kommer in i första kurvan, håller bra fart på 4:an, sen ligger det en silvergrå supercomp och skräpar i mitt spår. inte en cháns att väja eller bromsa, så jag försöker ta mig över....över kom jag men inte riktigt som jag hade tänkt mig.
kommer ihåg den där satsans supercompen, sen att det blev blått,grått, blått, grått sen ser hag inget mer för gogglarna är fulla med sand...hela skinnstället oxå....orkar inte röra mig, väljer att inte bry mig om hojen, fortsätter blunda och kolla att alla armar och ben funkar.

funktionärerna var klockrena vid bemötandet, heders åt dom :tummenupp

nu ska försöka duscha bort all sand som sitter kvar överallt...känns som jag har centrifugerat mig med sand....vilket jag gjorde om man får tro ögonvittnen :o

jaja...vi ses väl i örebro imorgon.....jag filmar och fotar den här gången :D :cool:

Det mest överraskande som hände var väl det att Johan Ejdehage kom 2:a! PJ vann, Bosse Högberg trea (låg länge tvåa efter PJ) och Dygd 4:a...

Banan var mycket grus, ett underbart och perfekt hopp riktigt rolig faktist (tyckte även jag som är grushatare!.. )

Bra arrangemang och allt! En riktigt bra tävling!

- Johan

farmerlip skrev:
Vad hände? Hur var banan?

phastasphuk skrev:
Så var borås gjort då.

Det var jag. Har lite minnesluckor. Men tror jag blev påkörd så jag åkte omkull. Låg en stund och försökte ta mig loss. Efter en stund reste jag på mig och kände om jag levde.
Jag tänkte rulla av banan, men hojjen o jag funkade jag så jag han med omstarten.

Skador:
Bakskärm krossad
Vänster sidokåpa krossad
Skärm till hjälm krossad.
Ont i huvudet.
Ont i nacken.

Låg sist ganska länge i omstarten men körde upp mig 2-3 platser de sista varvet.

Känner mig ganska överkörd idag. :)

jb skrev:
Det var jag. Har lite minnesluckor. Men tror jag blev påkörd så jag åkte omkull. Låg en stund och försökte ta mig loss. Efter en stund reste jag på mig och kände om jag levde.
Jag tänkte rulla av banan, men hojjen o jag funkade jag så jag han med omstarten.

Skador:
Bakskärm krossad
Vänster sidokåpa krossad
Skärm till hjälm krossad.
Ont i huvudet.
Ont i nacken.

Låg sist ganska länge i omstarten men körde upp mig 2-3 platser de sista varvet.

Känner mig ganska överkörd idag. :)
Å fan. Var det du?? Kul att träffas på det viset :crash
Jag låg nämligen precis till höger om dig när du kraschade... Såg typ en bit av ett styre och en framskärm i ögonvrån som sen försvann hux flux. Vad hände? Kom du ut i det mkt lösa som var till vänster i första högern? Hoppas du kan köra imorron.

Antar att Krister (phast..) är kvar hos ortopeden på RSÖ fortfarande. Han skulle dit vid elvahugget så domen borde väl vara förkunnad nu.... Mer info kommer....

Supermoto skrev:
Å fan. Var det du?? Kul att träffas på det viset :crash
Jag låg nämligen precis till höger om dig när du kraschade... Såg typ en bit av ett styre och en framskärm i ögonvrån som sen försvann hux flux. Vad hände? Kom du ut i det mkt lösa som var till vänster i första högern? Hoppas du kan köra imorron.

Antar att Krister (phast..) är kvar hos ortopeden på RSÖ fortfarande. Han skulle dit vid elvahugget så domen borde väl vara förkunnad nu.... Mer info kommer....

Jag vet inte vad som hände. Jag har svårt att tro att jag kör omkull utan anledning. :)
Jag minns inte så mkt av det.

Jodå, har varit ute o mekkat nu. Styret är rakt igen och bakskärm bytt. sidokåpan skiter jag i, och tar reservhjälmen.

Är lite söder om Borås just nu. Skall snart börja köra till Örebro.

jb skrev:
Jag vet inte vad som hände. Jag har svårt att tro att jag kör omkull utan anledning. :)
Jag minns inte så mkt av det.

Jodå, har varit ute o mekkat nu. Styret är rakt igen och bakskärm bytt. sidokåpan skiter jag i, och tar reservhjälmen.

Är lite söder om Borås just nu. Skall snart börja köra till Örebro.
Helt utan anledning kör nog ingen omkull. Om jag minns rätt höll jag ev. på att drifta ut åt vänster. Kanske pressade ut dig där det blev lite lösare. :( :notme

Om du känner för det och hinner läsa det här blir det nog lite grill och en hel del ljug hemma hos mig ikväll... 070-5857066, Jocke

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard