SM-final i Roadracing!!!!

Jag ska dit med familjen är planen!

Mycket bra reklamvideo, får lust att köpa rejshoj på morgonen nu direkt! :)
 
Jag är tydligen dum i huvudet som eventuellt åker upp till Gelleråsen och tittar på Classic Racing och supermono Cup istället.. 😉
Skämt åsido, synd att det läggs på samma helg och konkurrerar med varandra.
 
Last edited:
Jag är tydligen dum huvudet som eventuellt åker upp till Gelleråsen och tittar på Classic Racing och supermono Cup istället.. 😉
Skämt åsido, synd att det läggs på samma helg och konkurrerar med varandra.
Håller med! Jag vill köra Classic OCH vara med och jobba på RR-SM!!!!!
 
Last edited:
Men... På Gelleråsens sajt står det inget om Classic: https://www.gellerasen.se/event/
Trist men inte förvånande. Marknadsföringen när det gäller roadracing är under all kritik. Hemsidor uppdateras sällan/dåligt,, verkar bara vara socialamedier som gäller och även det sköts rätt dåligt och är mer till för dom som redan är involverade i sporten. Det är tur att det finns en och annan eldsjäl, exempelvis Mossberg.

Classic på Gelleråsen.
 
Trist men inte förvånande. Marknadsföringen när det gäller roadracing är under all kritik. Hemsidor uppdateras sällan/dåligt,, verkar bara vara socialamedier som gäller och även det sköts rätt dåligt och är mer till för dom som redan är involverade i sporten. Det är tur att det finns en och annan eldsjäl, exempelvis Mossberg.

Classic på Gelleråsen.
Du har helt rätt där skulle säga att det är lika illa på bilsidan med
Svenskmotorsport behöver göra en rejäl uppryckning vad det gäller marknadsföring
Det gäller i synnerhet svemo och sbf
 
Snart hoppar jag på Vespan mot Falkenberg!

@magnus_moss Supersport 300 börjar klockan 13:00. Är det försent för att anmäla sig? Min Vespa är både 300cc och Super Sport, då funkar det väl?
Man kan ALLTID efteranmäla sig. Hälsa från mig så går det säkert bra. Glöm inte att naja bromsoken!😃👍
 
Otroligt imponerad av Mr Anders Petjo Lilja! Hur kan man stå emot toppeliten efter så många år inom RR! Helt otrolig körning av honom och inte många sekunder till Gällros som han också körde så man fan inte trodde sina ögon....
 
De flesta race bjöd på jävligt bra racing. Propaganda för Svensk roadracing.

Blev sena nätter i förtältet med rom och cola men det var det värt👍

Ny fin toalett och duschbyggnad har tillkommit i depån. Nytt högtalarsystem som tyvärr hördes dåligt.
Lite belysning i depån kommer dock inte ihåg om den fanns ifjol eller inte.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top