Bollox skrev:![]()
Det är helt sant...
![]()
Har fortfaranade frostskador på händerna.
Men duscharna var varma på förmiddagen..... (o himla fräscha.....)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bollox skrev:![]()
Det är helt sant...
![]()
Frostskador på händerna? En brud med riktigt kallaWebspy skrev:Har fortfaranade frostskador på händerna.
Men duscharna var varma på förmiddagen..... (o himla fräscha.....)
?benfre skrev:Det som förstörde helgen var att tidtagningen inte funka (fick starta i sista led) och att startproceduren ändrades. Annars var helgen OK.
mvh Fredrik
smell the smoke skrev:Anderstorp var ett skämt!!! Hur kan man ha så lång erfarenhet och kunna så lite? Tidtagningen som inte funkade, transpondrar, jag säger bara transpondrar. Struktur noll!!! Det var länge sen jag upplevde så många amatörer på samma ställe. Flaggvakter som inte flaggade när halva banan var täckt med jord. På racet för 125 jr gick en förare av i karusellen. Han låg helt still, ingen rörelse. Ingen funktionär fanns. En stackare som flaggade på insidan. Ingen på utsidan kurvan. Det tog 4 min innan ambulans kom. Säkerhet noll!!! Startljusen trasslade. Jag skulle kunna hålla på ett tag till... Desutom tar man mycket mer betalt än alla andra arrangörer. För vaddå kan man undra?
Kanske kan vi göra en omröstning här på sh om årets bästam resp sämsta arrangör?
// Tommy
2-300:- kanske för själva tävlingen.Bollox skrev:Lång erfarenhet? Fan dom flesta funktionärer hade aldrig sett en motorbana förut. Men det hade många förare inte gjort heller så det jämnar ut sig antar jag. Vilken halva av banan var täckt med jord? Inte norra halvan i alla fall så det måste ha varit södra då. Vart tog jorden vägen? Det måste ha handlat om en helvetes massa jord för att täcka 20000 kvadratmeter asfalt...
Din klocka går snabbt, det tog inga 4 minuter för ambulansen att komma. Säkerhet noll (0)!?!? Hur lång tid tar ambulansen på sig i Sundsvall om du snubblar på muggen och slår dig?
Hur mycket dyrare är anderstorp jämfört med andra banor?
Ok jag var väldigt besviken jag med men du behöver fan inte överdriva.
Bollox skrev:Lång erfarenhet? Fan dom flesta funktionärer hade aldrig sett en motorbana förut. Men det hade många förare inte gjort heller så det jämnar ut sig antar jag
...
eus skrev:Problemet med transpondrarna har vi fått lite svar på, inget ont om det. Förutom killen som bestämde sig för att dra med all utrustning.
Nr:18 skrev:Jag vill inte försvara ett sånt beteende, men det finns en jävligt bra anledning till att han drog. Måste prata med honom innan jag kan gå ut med historian.
Pelle B skrev:Måste säga att gnäller inte du så skall f--n ingen annan heller göra det! Efter att få starta sist gpa transponderproblem, åka på tillägg för tjuvstart när det inte var rätt lampor måste jag säga att jag är imponerad av körningen! 1.44.5 kan du leva på en stund......
Hade det varit ett evangemang som var av proffs för proffs för pengar hade det kanske funnits nåt att gnälla på, men ett evangemang som drivs på klubbnivå för att vi skall få sprattla bland lecakulorna tycker jag alla funktionärer skall ha en STOR eloge! TACKAR TACKAR!!!![]()
Bollox skrev:Lång erfarenhet? Fan dom flesta funktionärer hade aldrig sett en motorbana förut. Men det hade många förare inte gjort heller så det jämnar ut sig antar jag. Vilken halva av banan var täckt med jord? Inte norra halvan i alla fall så det måste ha varit södra då. Vart tog jorden vägen? Det måste ha handlat om en helvetes massa jord för att täcka 20000 kvadratmeter asfalt...
Din klocka går snabbt, det tog inga 4 minuter för ambulansen att komma. Säkerhet noll (0)!?!? Hur lång tid tar ambulansen på sig i Sundsvall om du snubblar på muggen och slår dig?
Hur mycket dyrare är anderstorp jämfört med andra banor?
Ok jag var väldigt besviken jag med men du behöver fan inte överdriva.
Det är inte alla som vill debattera på nätet, måste ha klartecken först. Så mycket kan jag säga att det är inte enbart ens fel att 2 träter....sleven skrev:När du vet så kan du väl meddela oss andra också. Jag tror inte att en företagare bara drar som en liten tjurig barnunge utan en väldigt god anledning. Han har ju sitt rykte att tänka på för att kunna fortsätta i yrket.
Nr:18 skrev:Så mycket kan jag säga att det är inte enbart ens fel att 2 träter....
Givetvis inte. Men såvida killen inte fick en rak höger och efter den drog hem så har jag svårt att se en enda anledning som skulle kunna motivera det oproffesionella beteende som uppvisades.Nr:18 skrev:Det är inte alla som vill debattera på nätet, måste ha klartecken först. Så mycket kan jag säga att det är inte enbart ens fel att 2 träter....
smell the smoke skrev:Ja, hur många gånger har de inte arrangerat tävlingar på Andertorp? Det var väl inte första gången, eller? Och ja, det märktes att en hel del funkisar inte hade en aning om vad de höll på med. Men det är ju inte funkisarnas fel. De gjorde nog så gott de kunde. Arrangören måste ju se till att de har tillräckligt med erfarna funkisar för att driva en tävling, det är ju trots allt SM, inte en B-tävling. Har man inte tillräckligt med folk måste man låna in från andra klubbar, det går, det har gjorts förr. Det handlar mer om vilja.
Om förararna hinner passera en kraschad förare 2 ggr så innebär det ca 4 min. Eller? Din jämförelse med Sundsvall... *suck* Jorden jag menar var inbromsningen till Opel-kurvan (tror att den heter så) Halva banans BREDD var täckt med jord. Jag vet, jag var där och jag såg ingen flagga. Men återigen, det är inte funkisarnas fel att arrangören sätter oerfarna funkisar på postering.
// Tommy
Jaja då fick det väl bli så tänkte jag men nejdå det blev det inte alls. Jävla skit som man kan få någon att framstå som en idiot ibland... Som sagt, tur att radiokommunikationen var intern... 
Seså Bollox det är inte funkisarnas fel att det strular på Anderstorp, ni gör ett hästjobb och skall hyllas som hjältar.Bollox skrev:Summa, klaga så mycket ni vill, det är egentligen bara bra. Man är väl lite lättirriterad efter att ha stått på mossen i fler timmar, än vad något fackförbund i världen skulle godkänna med alla möjliga dispenser, under en vecka, och se hur det skiter sig på ena stället efter den andra![]()

GSXR1100R skrev:Seså Bollox det är inte funkisarnas fel att det strular på Anderstorp, ni gör ett hästjobb och skall hyllas som hjältar.
![]()
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem