sm 570 r fakta sökes

Han är trevlig, och snabb! När han var och körde en skojtävling hos oss i enduro förra året så ser man hur SJUKT fort det går...

phastasphuk skrev:
Anders Eriksson :bow

trevligare kille får man leta efter :D och snabbare hittar man inte!! :fakta :bow

Fast jag tror inte Anders som man træffar ær samma Anders som kør....en sån trevlig kille kan inte se så farlig ut....har ni sett blicken nær han kør....borrar hål i klippor och skulle få medusa att frysa till sten...fogarty, slæng dig i væggen!

Anders Eriksson :bow

Fram för mera skojtävlingar, så en annan kan vara med oxå

mr_rockster skrev:
Han är trevlig, och snabb! När han var och körde en skojtävling hos oss i enduro förra året så ser man hur SJUKT fort det går...

electronaut skrev:
Bike hade ju en provkörning av den i förra numret! Fick rätt bra kritik men några av förarna tyckte att sitställningen var konstig. Kommentar nån som vet? 570n är läcker .. funderar själv på en sådan.

Måste bara komentera "körställningen".
Jag fick nyss hem ett test från Bike.
Där testas bla. Husqvarna SMR570 -01
Så jag citerar...
"Chassit är däremot relativt lättkört och är gärna med på lite dummheter. Ändå känns detsom om landsvägsegenskaperna är prioriteras före köregenskaperna. Uute på banan är det ingen fördel, men på landsvägen visar detta sig vara Husqvarnans starka sida. Styret är brett och sitter högt monterat. Det ger en känsla av kontroll men inte till fördel i närkamper som uppstår på banan. SMR570 kräver litetillvänjning och blir bättre när man kört en stund. En av testförarna trivdes så bra på den att han efter ett körpass nästan vägrade att lämna den ifrån sig."

electronaut skrev:
Bike hade ju en provkörning av den i förra numret! Fick rätt bra kritik men några av förarna tyckte att sitställningen var konstig. Kommentar nån som vet? 570n är läcker .. funderar själv på en sådan.

Husky sm570R är ingen, enligt min mening, "hybridhoj" bara för att den säljs i gatureggat skick. Med hybridhoj menar jag att den funkar lika bra på bana som på gata. Visst funkar det men det är inte det den är ämnad för. Då är ju Husa 650 & VOR503 likadana. Alltså ingen "sommarglidarmotard".
Dock så går det utmärkt att köra den på gata, men den liksom många andra SM hojar så har den en motorkaraktär som inte är passad för den typ av körning då motorgången i Husky sm570r är aningen hård & rå :tummenupp .
En hoj som t ex. passar bättre till det ändamålet är ju Husqvarnas sm610 som inte är lika hård i motorn.

Körställningen är det inget fel på tycker jag mer än att det kan behövas en höjning av styret för att kunna komma fram med benet/en vi kurvtagning.
Att förflytta sig på den går utan problem då den är smal & har en jämn linje från bak till fram. Dock så vibrerar den mer än andra hojar, men det är inget jag tänker på så länge jag inte ser folket som trillar omkull runt om mig ;)

Grym hoj som jag stortrivs med :bow & förhoppningsvis kommer att rasta på en eller flera tävlingar i sommar eller köra :whip (inte glida) på en & annan gata.

Å för den som undrar så är det min hoj i BIKE :cool:

/Mange

Oscar.m skrev:
Måste bara komentera "körställningen".
Jag fick nyss hem ett test från Bike.
Där testas bla. Husqvarna SMR570 -01
Så jag citerar...
"Chassit är däremot relativt lättkört och är gärna med på lite dummheter. Ändå känns detsom om landsvägsegenskaperna är prioriteras före köregenskaperna. Uute på banan är det ingen fördel, men på landsvägen visar detta sig vara Husqvarnans starka sida. Styret är brett och sitter högt monterat. Det ger en känsla av kontroll men inte till fördel i närkamper som uppstår på banan. SMR570 kräver litetillvänjning och blir bättre när man kört en stund. En av testförarna trivdes så bra på den att han efter ett körpass nästan vägrade att lämna den ifrån sig."

Hmm.... kanske var jag full när jag läste det :confused: :D Men jag har för mig att det stod något om att svårt att åka fram på sadeln pga. skumt styre och bred tank. Whatever ... fortfarande bland det coolaste man kan köra på två hjul :tummenupp

electronaut skrev:
Hmm.... kanske var jag full när jag läste det :confused: :D Men jag har för mig att det stod något om att svårt att åka fram på sadeln pga. skumt styre och bred tank. Whatever ... fortfarande bland det coolaste man kan köra på två hjul :tummenupp

Det är inte senaste testet i Bike jag refererar till,
utan det är nr. 3/2002

CoRuS!!!!!

får vi se nå bakhjulsåkningar från dig i år. En som försökte peppa dig lite i lunda!. Om inte? så kan du å jag ut å träna lite i sommar. du på din husky å jag på min bulldog :D
ska bara försöka övertala någon annan att sitta bakpå som lite last :D

Bilder och info imorgon för då hämtar jag den!!!!!!! :p

Trimmad från fabrik så klart!!!!

PS körde inte Anders en RTR version av 570??DS

motardnisse skrev:
CoRuS!!!!!

får vi se nå bakhjulsåkningar från dig i år. En som försökte peppa dig lite i lunda!. Om inte? så kan du å jag ut å träna lite i sommar. du på din husky å jag på min bulldog :D
ska bara försöka övertala någon annan att sitta bakpå som lite last :D

Självklart så ska det åkas bakhjul :rock & jag känner hojen lite mer nu efter att hela vintern sovit på saker & ting samt att jag rejsat på bakhjulet som fasen...i mina drömmar :D
Up...up...and AWAYYYY... :tummenupp

*peppa mig stenhårt*

Har klämt lite på en 570rr. Den är så grymt brutal. För mycket racing för en vanlig hoj tycker jag iaf! Brutalare motard är svårt att finna

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa