Smörja kedjan med?

Inte att rekommendera till vita fälgar - ett satans stänk och fälg mm ser ut som en dalamatiner efter en stund...

Jag har provat Biltema en gång bara för att se vad det var. En gång & aldrig mer, värre sörja & kladda ner har jag inte varit om. Smörjegenskaperna är säkert jättebra, men för min del så faller det bort totalt om varje körning innebär 30min tvätt av kedjekladd vid hemkomst :tummenner

Sågkedjeolja - Tandborste - Trasa.
Den gör rent samtidigt som den smörjer.
Å kan någon komma med en kedja som får mer stryk än på en motorsåg?

Sedan slipper man att ta fram spatteln för att få bort all vax ink grus vid det främre drevet...

/M

Sågkedjeolja

Har faktiskt funderat på sågkedjeolja. Maken till klistrigare och trådigare olja får man leta efter. Den ligger nog kvar på kedjan betydligt bättre än t.ex. hypoidolja. Kostar bara 139:-- för en 4 litersdunk på Jula. Den biologiskt nedbrytbara någon tia till. Har ju redan en dunk till motorsågen.

Det där med grusvax låter inte så kul, borde kanske inspektera den drivande kedjekransen med omgivning.

Köpte Motul chain lube till min hoj, men tror jag gjort fel när jag spreja på det.. på tuben vissar dom att man ska skaka flaskan, spruta på och sen vänta 15min.. men frågan är om kedjan ska va varm innan elle inte.. på min blev det som en vit hinna nu som bara är kladig som fan... känns ju inte som mycke till smörj effekt då?

Hur gör jag rent kedjan igen på bästa sätt och hur ska jag sen göra för att de ska bli rätt??

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman