Smörja bootsen...

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Mina Alpinestars SMX skor har börjat gnissla utav h*lvete när man går med dem.

Är inget jätteproblem, men det är rätt störande när man går genom kontoret och märker att alla hör det.

Så, för att komma till frågan så undrar jag om det är någon som har tips på vad man kan smörja skorna med? Gissar att det är plasten som gnisslar, och man vill ju inte ta nåt som fräter/torkar ut plast.

Nope, inte provat nåt alls ännu. Men det kanske kan vara värt ett försök..

dränk i WD40 och torka bort överflödigt. Inte alls lika aggresivt som 5-56.

Alternativet är väl att demontera allt som går att demontera och gegga in med minkolja eller dylikt som finns på "ica"

Haha har samma problem med samma boots.. en av få gånger man blir utstirrad av :tuttar är när man knatar runt i dom :yoparty

Säg gärna till om du lyckas

Eller kedjespray eller silikonoljan man får med till hjälmen eller motorolja för den manligare doften.. :D

Det är det där skyddet över knölen (på utsidan) av foten som låter. Kolla i kartongen om du har den kvar, ska vara med en pytteliten flaska. Annars brukar precis samma lilla flaska ligga i hjälmkartonger också för att smörja visirmekanismen. Hittar du ingen så funkar olivolja alldeles ypperligt till just SMX.

Jag har samma problem med mina AS smx. Ska no testa det där med olivolja o se om de funkar.. Låter ju som fan när man rör sig. Inga dojor man smyger ifrån kärringen i direkt :glömdet

Mina Oxtar har gnällt som attan, hörs man inte så finns man inte.

Efter silikonsprayen jag sprutade på innan avfärd imorse har man så att säga upphört att existera. Fungerade riktigt bra, blir intressant att se hur länge det håller i sig.

Kedjespray. Körde på mina och polarens smx i början av förra säsongen. Har varit tysta sen dess:tummenupp

Eller en tur i det blöta. Vad du än gör så ska du inte tvätta din utrustning. Det torkar ut och så ser det...rent ut.

Kan upplysa om att Motul Chain lube funkade alldeles utmärkt.. så nu äntligen låter hojen mer än mina skor!

Tack för alla tips :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!