Småbuset får igen!

amullo skrev:
Jag såg en lösning i från sydafrika som skickade 20.000 volt stöt genom sätet om man körde iväg bilen med larmet aktiverat. En annan med en rökgranat som gick av inne i kupen.. svårt att köra om man inte ser något.

Och eldkastare längs sidorna, riktade uppåt. Carjacking och kidnappningar är ett stort problem där.

DFMSWEDEN skrev:
Du tog åt dig "direkt"...... :banana

Eller är det inte onödigt att stjäla något som är mitt då?

Jag har fått lära mig att inte stjäla.....och gör du det ifrån mig...kostar det dig hela livet vill jag lova......men även kanske mig också "om" jag åker dit.....men det är det värt....... :tummenupp

//DFMSWEDEN

Du fick lära dig att inte stjäla.
........men..........glömde...........dom...................lära...........dig............att...........bygga...........meningar? Fick du inte veta att man inte kallar folk för idioter? Fick du inte veta att det är fel att beröva människor deras liv?

Och nej jag tycker inte synd om killen som med största sannolikhet får leva med bestående mén på hörseln!

När det gäller inbrott i folks hem ska fasen straffet vara livslångt då den som blir drabbad av inbrottet ofta får livslånga psykiska problem. Ett bilinbrott är dock aningen mindre "allvarligt" tycker jag ... dock ska påföljderna vid alla typer av stölder och häleri resultera i kraftiga straff !

Killen med sirenerna tyckte jag gjorde helt rätt ! Är man så jävla dum att man först och främst gör inbrott i någons bil, sen fortsätta när larmet går, och sedan göra en anmälan ang händelsen så förtjänar man fasen lite lomhördhet. Tummen upp till bilägaren !

Har ju cirkulerat lite andra storys om att skydda sin egendom som tex rakblad bakom extraljus, uträtade fiskekrokar under sittdynan m.m.

Espen skrev:
Du fick lära dig att inte stjäla.
........men..........glömde...........dom...................lära...........dig............att...........bygga...........meningar? Fick du inte veta att man inte kallar folk för idioter? Fick du inte veta att det är fel att beröva människor deras liv?

Och nej jag tycker inte synd om killen som med största sannolikhet får leva med bestående mén på hörseln!
Hihihi.

Men fan vad det måsta ha ljudit om killen ligge kvar och kvider.

Helt rätt av killen, hoppas nu verkligen inte att systemet e så fuckat (som jag nästan tror att det är), så att killen blir straffad för att han hade larmat sin bil.

Sluta dalta med brottslingar för heeelveeeeteeeeeeeeeee!!!!!

Måste helt klart säga att sveriges lagar ang imbrott är helt sjuka. att du kan åka dit på att en tjuv halkar på din trappa mm det är lustigt.
Klart att killen ska få straf och att inte hans anmälan ska gå igenom.

DFMSWEDEN skrev:
Du tog åt dig "direkt"...... :banana

Eller är det inte onödigt att stjäla något som är mitt då?

Jag har fått lära mig att inte stjäla....och gör du det ifrån mig...kostar det dig hela livet vill jag lova....men även kanske mig också "om" jag åker dit.....men det är det värt....... :tummenupp

//DFMSWEDEN

Jag tycker det ska vara dödsstraff på alla fortkörningar över 15 kmh. Jag menar, man vet ju att man begår ett brott när man kör för fort och skall därmeds straffas för det.

:näsblod

Jag är inte sugen på att betala för deras fängelsestraff men det kanske bara är jag. Tror inte långa fängelsestraff är så bra iallafall. Om jag skulle vara tvungen att sitta jättelänge för en skitsak jag gjorde i fyllan på väg hem så skulle det föda ett otroligt hat mot sämhället och systemet. Visst om någon skulle göra inbrott i min bil och jag fick tag på han så skulle han kanske få lite ansiktstid med fröken tegelsten men då skulle jag också vara förblindad av ilska och inte kapabel att tänka som folk. Jag tycker inte han som hade bilen ska ha ett fängelsestraff eller gigantiska böter men jag tycker han ska få böter för att vi kan ju inte visa att det är tillåtet så att folk börjar bygga sina egna madmax larm på bilarna.

honkiie skrev:
Jag är inte sugen på att betala för deras fängelsestraff men det kanske bara är jag. Tror inte långa fängelsestraff är så bra iallafall. Om jag skulle vara tvungen att sitta jättelänge för en skitsak jag gjorde i fyllan på väg hem så skulle det föda ett otroligt hat mot sämhället och systemet. Visst om någon skulle göra inbrott i min bil och jag fick tag på han så skulle han kanske få lite ansiktstid med fröken tegelsten men då skulle jag också vara förblindad av ilska och inte kapabel att tänka som folk. Jag tycker inte han som hade bilen ska ha ett fängelsestraff eller gigantiska böter men jag tycker han ska få böter för att vi kan ju inte visa att det är tillåtet så att folk börjar bygga sina egna madmax larm på bilarna.
Ok, men då hoppas jag att någon knycker din hoj och klotar för att du hade dåligt mönsterdjup i däcken, och att du får betala böter samt skadestånd till tjuven :tummenupp

honkiie skrev:

Jag håller med dig i sak, men tyvärr ser vårat system ut som sådant att killen med hörselskador sannolikt får ett lägre straff än DJ:n om båda fälls. Det är fel. Precis som en tjej som utsätts för ett våldtäktsförsök får 10.000 i skadestånd, samtidigt som hon får betala 1.000.000 i skadestånd för att hon petade ut ett öga på förövaren. Angriparen skall alltid dömas hårdast.

FUBAR skrev:
Ok, men då hoppas jag att någon knycker din hoj och klotar för att du hade dåligt mönsterdjup i däcken, och att du får betala böter samt skadestånd till tjuven :tummenupp

Förlåt, då ändrar jag mig för ditt exempel var ju exakt samma sak. :rolleyes:

honkiie skrev:
Förlåt, då ändrar jag mig för ditt exempel var ju exakt samma sak. :rolleyes:
Inte långt ifrån, men du vill ju promt att offret ska straffas. Jag ser inget som helst fel i att skydda sin egendom. Jag förstår helt enkelt inte ditt resonemang :va

Markus skrev:
Jag håller med dig i sak, men tyvärr ser vårat system ut som sådant att killen med hörselskador sannolikt får ett lägre straff än DJ:n om båda fälls. Det är fel. Precis som en tjej som utsätts för ett våldtäktsförsök får 10.000 i skadestånd, samtidigt som hon får betala 1.000.000 i skadestånd för att hon petade ut ett öga på förövaren. Angriparen skall alltid dömas hårdast.
Alla som inte varit utsatta för brott kan med lätthet hävda
att tjyvar ska få ersättning vid skada.

FUBAR skrev:
Inte långt ifrån, men du vill ju promt att offret ska straffas. Jag ser inget som helst fel i att skydda sin egendom. Jag förstår helt enkelt inte ditt resonemang :va

Ja jag vill se att han får böter för han har också brutit mot lagen ifall du inte förstod det. Han har brutit mot lagen så att en annan människa blivit skadad och bör väl därför få ett straff.

FUBAR skrev:

Vad är svårt att förstå?

Antingen har vi ett samhälle där vissa företeelser, exempelvis att skada folk, är förbjudna, eller också återgår vi till grottstadiet där många verkar befinna sig och kör öga för öga.

Är det svårt att inse att samhället klarar sig bättre när folk inte har rätt att slå varandra sönder och samman för minsta lilla?

Ibland blir jag fan rädd.

Är det någon som vet med säkerhet (läst domen med egna ögon etc, inte "hört" på jobbet") om något "offer" som blivit dömd för att ej ha sandat trappan, hållit i en brottsling för hårt eller haft dåliga bromsar på sin snodda bil?
Den enda jag har läst om var en tjomme som dömdes för att ha skjutit mot vad han misstänkte var inbrottstjuvar. Om "tjuven" dog vet jag ej. (iofs så läste jag det nog i Aftonbladet så det är ju en väldigt tveksam källa.)

Han kom lindrigt undan med lite lomhördhet.

Hade jag haft inbrott i bilen och tjuven var kvar när jag kom ut, då skulle han få se på framkallande av kroppsskada... :fatta!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman