Småblåsigt.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Någon som fått några skador än?

Här är det begränsat till någon grind och en dörr, men nu blåser det från fel håll så, fasen vet om det inte blir något till innan det är över.

Här har en trädgårdsstol vält omkull, fast det kan ha varit katten också.

Jag har inte märkt av nånting av stormen, men är heller inte så insatt över vart den härjar runt förutom i götet. Eller jo, man hör blåsten lite mer än vanligt kanske.. :) Bor i Stockholm föresten!

Polaren söderut muttrade något om att hans bord och stolar visst hade flyttat över till grannens tomt när jag pratade med honom nyss.
De skulle dock få stanna kvar där såvida inte grannen promt slängde tillbaka dem, var ändå på tiden att köpa nya nästa år.

Flög från Landvetter idag och trodde ärligt att jag skulle dö, det var som att åka berg-o-dalbana på riktigt.

Här har en trädgårdsstol vält omkull, fast det kan ha varit katten också.

Katt:
images

Trädgårdsstol:
images

Om du verkligen inte ser vilken av dem det är som har blåst omkull:

images

;)

Här är byvindarna en bit över 30 m/s. Vattenståndet drygt 100 cm över det normala.

Tur att vi ligger till kaj idag...

Här blåser satan, några grannar var ute och jagade utemöbler som blåst ner från någons balkong. Smarta människor som inte tar in dem INNAN det börjar blåsa. Rutorna skallrar lite och det knakar i fasaden.

Bor i nordvästläge mot havet så nog märker man att det är rejäla stormbyar utanför. Tog bort de sista lösa föremålen från balkongen igår kväll vilket nog var ett klokt beslut.

Gick ut och köpte lite hämtmat för en halvtimme sedan och tvärgatorna mot havet är rena vindtunnlarna. Folk verkar följa rekommendationerna att stanna inomhus. Det är rätt öde.

Det städar undan all skit man glömt ute sedan "Per".
Trevligt.
Förra gången ("Per") föll endast ett träd på mina marker.
Det lade sig rakt över vägen och krökte min nya traktorkärra.
Spännande och dyrt.

Körde hem från föräldrarna idag på natten... blev lite slalomaktigt av kastvindarna på E22 bitvis. Och ramlade ner en och annan gren. \o/

Körde också hem från päronen ikväll. Lite vinglig färd, samt en liten bit slalomkryssande mellan diverse nedfallna grenar samt en hel hög små granar (tappade månne?) i en liten skogsdunge. Sitter på 10e våningen nu, och mellan varven undrar man om rutorna ska blåsa in.

Mitt interwebz har blåst sönder. jävla TRE!!

Soptunnorna höll på att blåsa iväg, fick surra fast dem i staketet:D I övrigt har vi inte så mycket prylar ute, men det lär väl visa sig imorgon om något försvunnit eller gått sönder. Rent spontant känns det som att x antal julgranar välter inatt...:gnissla

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026