Småblåsigt.

Jag skulle börjat jobba kl22, men när myndigheterna går ut med myndighetsmeddelande om att man ska bli inne så har jag inte så brått.
Inte fasen chansar man på en 3,5 mil runda med bilen längs trädkantade vägar när det blåser så in i helsike.
Jag avvaktar att det mojnar så får vi se om jag hinner till jobbet innan det är dags att köra hem..
Vi har trots allt blivit välinformerade på jobbet att SÄKERHETEN GÅR FÖRST och då lyder man.

Rent spontant känns det som att x antal julgranar välter inatt...:gnissla

Jag är nog mer orolig för översvämningar än omkull blåsta julgranar. Men som parantes får man nog tycka att det är märkligt att att man inte kunde ta beslut att avvakta med att sätta upp julgranarna. Att den här stormen var ankommande var knappast någon nyhet.

Inte fasen chansar man på en 3,5 mil runda med bilen längs trädkantade vägar när det blåser så in i helsike.
Jag avvaktar att det mojnar så får vi se om jag hinner till jobbet innan det är dags att köra hem..
Vi har trots allt blivit välinformerade på jobbet att SÄKERHETEN GÅR FÖRST och då lyder man.

Du gör nog klokt i att stanna hemma. Jag skulle inte satt mig i bilen och kört någon längre sträcka i natt. Din arbetsgivare har säkert förståelse för det.

Bodarna flyter i hamnen i Båstad och kallbadhuset som normalt har en meter ner till vattnet har vatten en bit upp på väggarna.
Min skorstens kåpa låg på gräsmattan nyss, plåtslagaren blir första stoppet i morgon.

Skönt att bilen står tryggt nere i garaget o inte på gatan, låg massa grenar över hela gatan när ja va ute en sväng förut.

Så kommer man hem och möts av ett domedagsväder. Folk har tappat granar på vägarna och balkongdörren är omöjlig att öppna. :gnissla

Körde hem från djupaste Småland med husvagn igår. När vinden tog i så kändes det kan jag lova.
När jag närmade mej stan så var det 10grader varmt och regn. Sen droppa tempen varje km och när jag väl var hemma så var det snö som kom ner. Han med nästan alla typer av väder igår.

Såg att polare klagade på facebook att hans granne varit "snäll" och slängt tillbaka bord & stolar på hans tomt nu. Så mycket för att slippa åka till tippen med dom själv.
:hihi

Körde hem från djupaste Småland med husvagn igår. När vinden tog i så kändes det kan jag lova.
När jag närmade mej stan så var det 10grader varmt och regn. Sen droppa tempen varje km och när jag väl var hemma så var det snö som kom ner. Han med nästan alla typer av väder igår.

Rebell.

När myndigheter går ut med att man inte ska köra med släp eller husvagn, då passar du på :)

Jag skulle börjat jobba kl22, men när myndigheterna går ut med myndighetsmeddelande om att man ska bli inne så har jag inte så brått.

Kan nog vara smart att stanna hemma, om jag inte minns helt fel så gick en Sporthoj-medlem bort i samband med omkullblåst träd i stormen Gudrun.
Man är inte så jävla uppkäftig när man ser granar som står i 45 graders vinkel lutandes ut mot vägen :gnissla

Stormskadorna för egen del var obefintliga, men runt omkring är det viss förödelse från havets intrång. Översvämmade garage och hem bara ett par hundra meter norrut. Man kan ju säga att man får viss respekt för naturens krafter när man ser vad den kan ställa till med

Kan nog vara smart att stanna hemma, om jag inte minns helt fel så gick en Sporthoj-medlem bort i samband med omkullblåst träd i stormen Gudrun.
Man är inte så jävla uppkäftig när man ser granar som står i 45 graders vinkel lutandes ut mot vägen :gnissla

Du minns inte fel :(

Vi tror att vi är så bra att vi står över allt och alla, men när naturen drar på har vi inte mycket att sätta emot.

Om du verkligen inte ser vilken av dem det är som har blåst omkull:

;)

Jag hörde en duns och tittade ut, då låg där både en stol och en katt, det såg jag tydligt, ty jag ser trots min ålder bra ut.

Det var mörkt ute när jag gick till jobbet och likaså när jag kom hem, så det enda jag vet har hänt är att stormen snott locket till min postlåda. :gnissla

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026