Småbil...

Swedie skrev:
:( Det går inge bra ...

Är det NÅGON som sysslar med att sätta ihop ett elsystems vajrar i en rulle? Jag får det bara inte rätt.. Det måste vara något speciellt sätt som man ska göra på.

Det blir antinge för kort eller för långt.

NÅGON SOM ÄR AUDI-KUNNIG?!?!?
Har du slängt upp en fråga på nordicaudi?

Annars så kan du slänga upp ett par bilder på grejjerna här så kanske någon kan lista ut det iaf.

Att du alltid skall klanta till det :)

Får la hjälpa dig att sruva ihop eländet imorrn..

Jag som tänkte säga åt dig att inte köpa audi-seat eller citroen iaf. Men men, är huvudet dumt får plånboken lida. Skaffa en sponsor om du ska ha råd med att laga den :)

Äh, den fungerar fint nu iaf. Dee_cati, vad ska man hålla check på och hur? Kan göra en genom gång.

Så här såg det iaf ut ett tag. Fast utan den där gula mojängen. Den råka lossna! :gnissla Satt i 3 timmar med den, sen fick jag hjälp att vålda tillbaka den. Fungerade, men knappt. puh

finns en rostfläck på sidan av förardörren jag vill ta hand om. Någon här som är bra på sådant?? får gärna hjälpa mot en slant. :)

Bifogat

• PICT1177.JPG
    PICT1177.JPG
    79.2 KB · Visningar: 68
  • PICT1172.JPG
    PICT1172.JPG
    91.5 KB · Visningar: 67
Swedie skrev:
finns en rostfläck på sidan av förardörren jag vill ta hand om. Någon här som är bra på sådant?? får gärna hjälpa mot en slant. :)

Vad jag kan se på bilden bör du även ta tag i underkant dörrar. Eller är det bara skitigt och kameran ljuger?

Rost måste alltid slipas bort och är fläcken 1cm så är det minst 10cm runt om som man måste slipa till. Grundmåla, spackla, grunda och lacka. Så säger min erfarenhet att man rost fixar en bil. Finns säkert bättre och enklare metoder.

japp, det är ju dörren där som du ser på bild som är dålig. Resten av bilen har inga rostproblem. Inte ens andra sidan, alltså passagerarsidans underdörr.

Vill gärna få det åtgärdat.

Vad är det för årsmodell? De första två årsmodellerna har jag fått för mig brukar lida av lacksläpp betydligt mer än de senare. Framvagnen hade en kompis problem med, inte insatt om det är det vanliga VAG-syndromet där hela framvagnen är uppbyggd av tonvis av felande stag byggda i polen eller nåt sånt :)
Nädå, är den välskött och välservad så kan du lugnt köra ett par år med den innan den börjar kosta för mycket stålars. Dock skulle jag inte serva den på märkesverkstaden i e-tuna då de är lika kassa där som i örebro :död

Jag fick iaf gratis hjälp av arver att lossa låsmuttrar fram. Vad är det för speciellt egentligen med dom? bah.

Någon här som kan audi och även kan installera solfilm? Behöver hjälp med att iaf plocka bort paneler runt omkring ruterna bak. Väldans krångel faktiskt. Sen är ju bakrutan kuvad så det är inte bara att "dra på". Kostar 1800kr här i stan o fixa iaf.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph