Småbil <60kkr. Vadskamanha?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Yaris är nu borträknad. 1.0-motorn var, inte alls oväntat, alldeles för svag.

Testade dock en Suzuki Swift -10 som var riktigt, riktigt trevlig!
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
En sån har jag haft, dessutom jobbat på Suzuki, mycket bra bil.

Jag gillade den stenhårt. Förnånansvärt rolig!

Jag frågade säljaren, som har både Mazda, Suzuki och Kia i utbudet, vilken småbil han själv skulle köpa. Han pekade direkt, utan tvekan, på Swiften. -"Den där och då kör jag ändå Mazda."
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Jag gillade den stenhårt. Förnånansvärt rolig!

Jag frågade säljaren, som har både Mazda, Suzuki och Kia i utbudet, vilken småbil han själv skulle köpa. Han pekade direkt, utan tvekan, på Swiften. -"Den där och då kör jag ändå Mazda."
Den är mäkta populär, problemfri och outslitlig. Bra andrahandsvärde också, passar storleken dig så köp.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Istället för att göra en egen tråd så frågar jag här, den var ju lagom fräsch ifrån 2013 i alla fall:)! jag o bror är sugen på en Suzuki Swift som de nämns här. årsmodell 08-10 med antingen 1.5 eller 1.6 motor. vi är ju bara två och skall köra en del stad men ändå ha lite roligt mellan lägenhet och affären :crash

Någon som har erfarenhet? Förutom att Swiften har bra rykte i säg.
125hk lockar. enl autoevolution 9dl/mil i stadstrafik (1.5an på 102hk 8.6dl/mil i stadstrafik). kommer köras mycket i staden, men vill ha något roligt på landsvägarna när vi kommer till sverige.

Om någon känner till vad jag gör så är det läsa läkare i Polen, och nu har jag lurat hit min lillebror så nu är det läge att köpa en BRA LITEN BRUKS BIL som vi förhoppningsvis kan ha i 6 år här nere.

men ja. 1.6an lockar mest för att den är mer sportig och verkar inte dra så mycket mer i staden än 1.5an (1.3an har vi uteslutit då vi måste kunna köra den motorväg 50mil till sverige och tillbaka till polen varje år, det kommer bli rätt jobbigt med liten bil med "klen" motor så då vill vi ha lite mer kraft så vi slipper plåga upp den i 120-140, sedan varvtal vid respektive hastighet vill vi ju ha lite lägre vid långfärd)

Och Oroa inte mina vänner! mina hoj-bröder, mitt hoj-åkande kommer inte att låta sig påverkas av bilköp, pengar finns så de räcker till båda :yoparty men ja, en budget finns ju men det går att lösa med lite marginal i alla fall :tummenupp

jaja… så babblar man på som vanligt, att man aldrig kan hålla käft :p
Tackar för alla svar jag (vi) kan få om erfarenheter
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Honda Civic ska vara bra skit, säkerligen roligare än sukkan också ;)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är inne på min andra Honda och kommer nog vara märkestrogen under överskådlig framtid.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
ja okej grabbar :) skall vi ha en honda civic så får det bli omkring 2008 och då kostar den tyvärr 20 papp mer än suzukin (kollar ej i sverige) vi vill gärna ha en sådan Honda med 1.8 motorn. men skillnad mellan 30-35 papp och 55-65 papp är rätt mycket därav har vi uteslutit den :(
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Köp en lite äldre (04-05) Civic Typ R med 2-litersmotor på 200 hästar. Fruktansvärt kul för pengarna.
 

Fuzaneko

&#39340;&#40575;&#12399;&#27515;&#12394;&#12394;&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Swift Sporten är oförskämt rolig att ratta och går inte att jämföra med någon timid och tung Civic Sport.
Vill du lasta i folk i baksätet är Civicen att föredra, men ur ett förarperspektiv är det svårt att slå leenden per krona värdet du får ur en Swift Sport. och om du mot förmodan skulle tröttna på avsaknaden utav effekt finns det bolt-on kompressorkit att handla ^^
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top