Sålde min ZXR-750 89 nu i slutet på sommaren för att den var till åren och jag kände att det var dags att gå vidare. Funderade länge på vad man skulle ha osv men kunde inte hitta "min" hoj!. Såg en annons på XR-600R 87a i karlshamn där jag bor o tänkte a va fan jag kollar på den, träffade snubben som ägde den o tog den på en liten testrunda ( hmm mest på bakhjulet faktist) otroligt vad lätt det är med dessa hojar. Det hela slutade med att jag gav honom pengarna i näven o jag var en hoj rikare, tänkte att nu skall jag bli en jävel på att slanga osv, det äventyret tog slut en timma senare då det helt plötsigt inte gick att växla mer, hmm tänkte jag visst har dom rykte om sig att ha lite dåliga lådor efter ett par år av hård körning men va fan. Lämnade in hojen hos claessons o bromölla för att kolla felet ( Jag skruvar inte sönder Vxl lådor )... Det visade sig att hela skiten skulle kosta 11,000:- SEK, jag höll fan på att svälja telefonen när han berättade det. Jag har nu haft hojen där i ca 6 veckor, bara för att det saknades en del som skulle komma från Japan med båt ( Ni vet hur det är ) .. Så till slut blev jag irriterad på allt o bytte in den mot en blå R1 som dom hade till salu! Så nu är jag så satans lycklig igen, på fredag levereras det en R1 till mitt garage o jag klarar knappt att vänta på den trots att det är svinkallt ute.
Men som sagt hade jag inte köpt en XR600 som rasade hade jag nog inte haft en R1 i garaget på fredag.
En glad bleking
Men som sagt hade jag inte köpt en XR600 som rasade hade jag nog inte haft en R1 i garaget på fredag.
En glad bleking