Små saker i livet!

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Sålde min ZXR-750 89 nu i slutet på sommaren för att den var till åren och jag kände att det var dags att gå vidare. Funderade länge på vad man skulle ha osv men kunde inte hitta "min" hoj!. Såg en annons på XR-600R 87a i karlshamn där jag bor o tänkte a va fan jag kollar på den, träffade snubben som ägde den o tog den på en liten testrunda ( hmm mest på bakhjulet faktist) otroligt vad lätt det är med dessa hojar. Det hela slutade med att jag gav honom pengarna i näven o jag var en hoj rikare, tänkte att nu skall jag bli en jävel på att slanga osv, det äventyret tog slut en timma senare då det helt plötsigt inte gick att växla mer, hmm tänkte jag visst har dom rykte om sig att ha lite dåliga lådor efter ett par år av hård körning men va fan. Lämnade in hojen hos claessons o bromölla för att kolla felet ( Jag skruvar inte sönder Vxl lådor )... Det visade sig att hela skiten skulle kosta 11,000:- SEK, jag höll fan på att svälja telefonen när han berättade det. Jag har nu haft hojen där i ca 6 veckor, bara för att det saknades en del som skulle komma från Japan med båt ( Ni vet hur det är ) .. Så till slut blev jag irriterad på allt o bytte in den mot en blå R1 som dom hade till salu! Så nu är jag så satans lycklig igen, på fredag levereras det en R1 till mitt garage o jag klarar knappt att vänta på den trots att det är svinkallt ute.

Men som sagt hade jag inte köpt en XR600 som rasade hade jag nog inte haft en R1 i garaget på fredag.

En glad bleking :banana

hehehe. Så går det ibland oväntade saker leder till öväntade handlingar -> oväntade resultat. (filosofiskt :3freak, ja visst).

Att gå från en motard wannabe hoj till en r1:a är dock helt rätt tycker jag :tummenupp

Men snacka om att byta ner sig från Ninjan! :tungan

Nä gött är det! :D Man är lite sugen på våren nu.. Då bär det av mot 2,2km spikrak väg ala 29:an då va? :tummenupp

Den där XR:en.. var det han med arbetarbyxorna som wheelade vid varje tillfälle som sålde eller?

Last edited:
Den var nog hårt sliten redan, de äldsta kan ha problem med 2ans växel minns jag men annars så går de inte sönder mer än nån annan.

ape skrev:
Att gå från en motard wannabe hoj till en r1:a är dock helt rätt tycker jag :tummenupp

hehe, vad menas?, vad kom först offroadhojen eller motarden tror du?:lol

87 var det där nästan en endurohoj tom.

ZXRMANNEN skrev:
I helgen kommer det lite bilder på den, för den först på fredag!.. Det ska bli kul nu i vinter o göra den lite sommarfin !

du måste ju ändra på fältet "Hoj" i din profil nu ju :fatta! :tungan

KOmmer ofta nåt gott ur det onda :) Grattis då! :tummenupp

Hehehe,tur du bytte in hojen mot en plasträser :rofl Du hade ändå inte hängt på oss under våra skogsrundor :tungan Ska bli ball å rejsa i sommar,fast ingen j-a 2,2km raksträcka som Mago vill.Det ska vara kurvigt å gå hyffsat fort(fortare än styrfart).

NU VILL JAG HA TEBAX MITT KÖRKORT......

jontemorrum skrev:
Hehehe,tur du bytte in hojen mot en plasträser :rofl Du hade ändå inte hängt på oss under våra skogsrundor :tungan Ska bli ball å rejsa i sommar,fast ingen j-a 2,2km raksträcka som Mago vill.Det ska vara kurvigt å gå hyffsat fort(fortare än styrfart).

NU VILL JAG HA TEBAX MITT KÖRKORT......

Klart det ska vara kurvigt. :) Men han ville ju slanga!

När blev du av med körkortet? Eller viktigare.. när får du tebax det?

Var hos Claessons igår och betalade hojen, visar sig att den kommer till mig lite senare ikväll. Det är alltså en 98a blå o fin med ett V&H Kolfiberslip samt lite andra grejor. Finns ett par grejor som den gamla ägaren gjort som jag inte gillar så dom ska bort nu i vinter. Ska lacka om fälgarna vita samt ordna till rumpan på den ja o så blir det säkert en del andra grejor.

jontemorrum
He He finns inte en möjlighet att du hade dragit mig!. Ja inte ngn raksträcka här inte , det skall vara kurvigt. Har planer på att besöka lite bankörningar nästa år faktiskt.

JiMpA
Hmm ja det har du rätt i, men jag har inte tagit mig tid att förstå hur man gör. Likadant med bilder o så, hur ordnar man det?

Mago
Min ZXR har rullat 8,000 mil och var i behov av Kambyte, Spännare, osv osv, plus att jag ansåg att den var lite lurig när man la ner den, hal som en ål... Känner att min nya är mera modern, inte för att den är den nyaste men fan bättre än en 89a. :fatta! :)

hållundan
M :tummenupp an tackar!

Poacher skrev:
Den var nog hårt sliten redan, de äldsta kan ha problem med 2ans växel minns jag men annars så går de inte sönder mer än nån annan.

Dom skriver i Haynes elr vad det nu heter att 3:ans vxl är den som oftast pajar. Men det var vippar osv som var slitna på min med samt 123.ans drev o dom är INTE Billiga.

Mago skrev:
När blev du av med körkortet? Eller viktigare.. när får du tebax det?

Har varit av med det i två veckor nu.Har inte hört nåt om hur länge jag blir av med det!!!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park