Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tobbeviking skrev:Ja nog var dom stora iaf, men snyggt var det inte i mina ögon iaf.
Jeepar ska enligt mitt tycke ha mkt gummi, lågprofil på en fet pickis typ 454ss eller vad den chevan heter är tufft.
//Tobbe

Ja ja, smaken är som baken.Josafan skrev:Jamen du tycker ju alltid fel!![]()
![]()
Höhöhö, håller med....tycker inte det är så fränt med stora fälgar med två varv eltejp runt...![]()
hållundan skrev:Recept på stora fina "fälgar".
En Opel Ascona med 13" original plåtfälg.
Ett styck wellpappark.
En sax.
Valfri sprayfärg, lämpligtvis biltemas fälgfärg.
Klipp ett hål i pappskivan i önskad tumstorlek. Gärna 18" eller mer, för extra effekt. Placera över den befintliga plåtfälgen OCH däcket. Spraya. Volia!
Jättestora fälgar. Ser rätt okej ut i lägre hastigheter. Bättringsspraya efter hand.
![]()

Inte jag. Den rasade ju tillslut. Men med smältlim i alla rosthål, FETA fälgar, fin växelspak och vitgrådassig lack var den inte så pjåkig ändåJosafan skrev:Hehe, låter nästan som en ide! Men vem vill ha en ascona?![]()

hållundan skrev:Inte jag. Den rasade ju tillslut. Men med smältlim i alla rosthål, FETA fälgar, fin växelspak och vitgrådassig lack var den inte så pjåkig ändå![]()
Ett givet projekt nu på min vassa 244 glt från -84!!hållundan skrev:Recept på stora fina "fälgar".
Klipp ett hål i pappskivan i önskad tumstorlek. Gärna 18" eller mer, för extra effekt. Placera över den befintliga plåtfälgen OCH däcket. Spraya. Volia!
Jättestora fälgar. Ser rätt okej ut i lägre hastigheter. Bättringsspraya efter hand.
![]()
Nä, men relativt likJosafan skrev:

Så lite så. Funkar som sagt relativt bra. Bara att tjöra igång!tobbeviking skrev:Ett givet projekt nu på min vassa 244 glt från -84!!
Tack för tipset, blir säkert ännu bättre väghållning än jag har nu med pga ökad ofjädrad vikt med.
Stort är bra!![]()
//Tobbe

Håller till fullo med!Blue skrev:Så här ska det se ut om man ska åka pickis med stora hjul!
cool_jocke skrev:jorå 40"
tobbeviking skrev:Håller till fullo med!
Men hette inte den "värstingen" från cheva 454SS och går som själva f*n?
En sådan är snygg sänkt med lågprofil på stora fälgar.
//Tobbe
Blue skrev:Jodå det fanns en sådan också.
454 motorn (7,4l) var på 270 hästar från fabrik.
Bra litereffektBlue skrev:Jodå det fanns en sådan också.
454 motorn (7,4l) var på 270 hästar från fabrik.

|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!