Lou siffer
officiellt lammkött
Okej Tackar!Okej jag tar den långa historien bara för dig, känn dig speciell. Jag kommer i 75 kmh (möjligen att jag råkat accelerera upp till 78) Över ett litet krön in i en högerböj som ritningen visar. Först går bilen rakt fram i böjen, jag tror att den släpper pga att det e halt (hade snöat på natten men det mesta va bortsmält.) Så jag kopplar ur motorn och svänger lite mer(dumt men inte alltid instinkterna gör rätt) och bilen svänger över åt höger först kontrollerat och sen hörs ett skrapande ljud och bilen förlorar all styrsel jag rattar tillbaka mot vänster och höger om vart annat för att försöka hålla mig på vägen men det går inte allt för bra som skissen visar. Jag har inte 100 minne av alla ratt rörelser men som tur är kunde man följa spåren i asfalten efter min fälg. Dumt nog har jag ingen bild på det för jag förstod inte att det va relevant då men vänster framdäck va avkrängt. Så det skrapande ljudet va troligen när däcket krängdes av. Senare när vi bärgade bilen och körde en till skroten såg farsan en spik som gick genom vänsterframdäck.
Båda, men inte bara prata, utan skicka in anmälan också!
if.se skrev:Trafikolycka - vid kollision eller singelolycka
1. Fyll i skadeanmälan/motorfordon tillsammans med den andra parten. Skicka din del till If. Kontakta oss på telefon 0771-655 655.
Vilken skadeanmälan? är det ett specielt papper? Eller iof det frågar jag dom om.
Bilen stog på farsan gör det någon skilnnad (Jaja Skenförsäkring jag vet men farsan har faktiskt kört 400 mil med den i år och jag bor hemma så så farligt är det inte)
Va braAh, då förstår jag!![]()
Okej Måste man välja en eller kan man använda båda (kan inte förstå varför jag INTE skulle kunna det då det är självafunktionen med en försäkring, men dom har varigt fula förut)Vill du ha ersättning från ditt bolag där du har olycksfallsförsäkringen så bör du kontakta dem.
Okej fasen va smutt.Papper skickas ut med automatik (om de inte tar en muntlig anmälan över tfn vilket mitt bolag i enstaka fall har gjort) i samma stund som dem tar emot och lägger upp ett nytt ärrende. (tänkte på olycksfallsförsäkringen här)
Last edited: