Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Yadis skrev:2157190Har en tdm 850 med slip-on(G.P.R). Så fort jag motorbromsar så smäller det och bluddrar, och tycker det ökat på sistone. Normalt eller vad göra?
.Yadis skrev:2157190Har en tdm 850 med slip-on(G.P.R). Så fort jag motorbromsar så smäller det och bluddrar, och tycker det ökat på sistone. Normalt eller vad göra?
Om det är en absorbtionsljuddämpare så kanske det bara är dags att stoppa om den med ny ull.Yadis skrev:2157190Har en tdm 850 med slip-on(G.P.R). Så fort jag motorbromsar så smäller det och bluddrar, och tycker det ökat på sistone. Normalt eller vad göra?
Jörgen Karlsson skrev:2157205Förgasar/trottelsnark och bludder på avslag är ju annars mycket vackert kan jag tycka! =)
/j
Skaffa förgasare!Pinky skrev:2157207Hur fixar man mer sånt?
Yadis skrev:2157211Så det ni säger är att om hojen för övrigt går bra så är det bara att lära sig njuta av smällarna och bluddret?Alltså inget tecken på att nåt är fel?
Inte annat än att det möjligtvis är ett tecken på att det är dags att packa om dämpare med ny ull som sagt.Yadis skrev:2157211Så det ni säger är att om hojen för övrigt går bra så är det bara att lära sig njuta av smällarna och bluddret?Alltså inget tecken på att nåt är fel?
Jörgen Karlsson skrev:2157224Inte annat än att det möjligtvis är ett tecken på att det är dags att packa om dämpare med ny ull som sagt.
Förutsätter att systemet inte gått isär så att det läcker i ngn skarv.
Bluddret är att motorn på avslag ventilerer genom avgasröret, dvs det stora undertrycket nedströms trotteln vid avslag gör att motorn drar i sig luft bakvägen genom avgassystemet. Oförbränd fet tomgångsblandning som strömmar ut i krökarna blandar sig med detta akterirån tillströmmande syre och tänder då och då i grenröret av sticklågor från avgasportarna.
Ju öppnare avgassystem desto mer ventilerer motorn bakvägen.
Mvh
J
?Det kan du fethaja! ;-)Pinky skrev:2157226Mera pang pang om man tar bort dämparen helt då?
den går för snålt..Yadis skrev:2157190Har en tdm 850 med slip-on(G.P.R). Så fort jag motorbromsar så smäller det och bluddrar, och tycker det ökat på sistone. Normalt eller vad göra?
Pinky skrev:2157226Mera pang pang om man tar bort dämparen helt då?
M A N G E skrev:2157329den går för snålt..
kolla stiftet så det inte är vitt. kör du för länge med det så kan du paja motorn.
skaffa powercommander så den går vettigt!!![]()
Yadis skrev:2157190Har en tdm 850 med slip-on(G.P.R). Så fort jag motorbromsar så smäller det och bluddrar, och tycker det ökat på sistone. Normalt eller vad göra?
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |