Sen jag köpte min hoj(Gammal rd-härk från 84) har den börjat rassla mer och mer för varje vecka som gått, vilket minst sagt är oroande. Spekulationer syftar på ett dåligt lager eller två som håller på att ge sig, rasslet kommer huvudsakligen när man småputtrar med mycket lite gas eller slår av helt, men på senare tid har den börjat rassla mest hela tiden. Ganska högljutt till råga på det.
De enda gångerna den är tyst är runt 5000 varv på mellangas. En polare föreslog dåligt ramlager, och det verkade väl logiskt tyckte jag. In i motorn, rycka lite i vevaxeln. Inget glapp.
Nähä. Men jag var ändå lite misstänksam, men då kommer tvärsäkre far in och säger "ÄH, det där är bara nåt du har inbillat dig. Ut och kör nu.".
Så jag körde, men nu rasslar den så jävligt att man knappt vågar starta den.
Så någonting säger mig att han har fel ändå, vad tror ni? Inte är den frisk iaf.
De enda gångerna den är tyst är runt 5000 varv på mellangas. En polare föreslog dåligt ramlager, och det verkade väl logiskt tyckte jag. In i motorn, rycka lite i vevaxeln. Inget glapp.Nähä. Men jag var ändå lite misstänksam, men då kommer tvärsäkre far in och säger "ÄH, det där är bara nåt du har inbillat dig. Ut och kör nu.".
Så jag körde, men nu rasslar den så jävligt att man knappt vågar starta den.
Så någonting säger mig att han har fel ändå, vad tror ni? Inte är den frisk iaf.
.