Slutet för McCoy???

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Fan, det ser inte bra ut.
Ska det vara så svårt för en kille som han att få vettigt material? :va
Han har ju trots allt visat att han kan slåss i toppen, mer eller mindre!
Om han inte åker nästa år har vi tappat en stor, stor del av underhållningen.
Hjälp mig att hålla tummarna, va?

Saxat från motogp.com:

The traditional end-of-season rider roundabout, which gathered momentum at the final race of the season in Valencia and reached fever pitch this week when Yamaha announced that they had sealed the services of Valentino Rossi, has so far left one of MotoGP’s top swingers grounded. After declining the opportunity to continue with Fuchs Kawasaki, Garry McCoy has seen top rides at Honda and Ducati go to former WSB stars Colin Edwards and Neil Hodgson, whilst Japanese factory politics look to have closed the majority of the remaining doors on the Australian. With his spectacular title challenge just three seasons ago and race victories at Welkom, Estoril and Valencia still fresh in the memory it is a frustrating situation for McCoy, who is desperate to prove his worth at the highest possible level of motorcycle racing.

“When I see guys getting these rides even though they haven’t really done anything in Grand Prix, I think it really stinks,” said McCoy, who is currently taking time out at his home in Andorra.





“Unfortunately, that’s the way it is at the moment but it worries me not only for myself, but also for other riders who may not be portrayed as the right nationality. Personally, I think I have done enough throughout my career and enough this year on uncompetitive machinery to show that I have the potential, given the opportunity on a top bike in a top team. I have a lot of followers around the world – even when I am running last they seem to love the show I put on - so I can’t understand why the people who matter are not taking notice.”

McCoy added that he has received offers from other series’, but admits that at the age of 31 it is not the time to take career gambles. “I have an option to stay in MotoGP but to be fair I’m not sure if the bike will allow me to fight for top positions. I have also had an offer from World Superbikes and one from America, but really the last place I want to go is America because I’m settled now in Europe. The other problem is, as everybody in Grand Prix knows, that if you step out for a couple of years it is even tougher to get back in. So I’ll think it over and decide what’s best – both on and off the track.”

A decision either way looks set to be taken during the next few days, during which time McCoy will be preparing himself for his second favourite sport. “The ski slopes open in Andorra on the 1st December so I am just kicking back, relaxing and cleaning the snowboard!”


...och till sist, helgens kommande aktiviteter: :fyllisar
 
McCoy är påtänkt hos Aprilia, men det är Olivier Jacque och Jeremy McWilliams också...
 
Böla inte, McCoy vill inte köra nån annanstans än i MotoGP. Han tar nog Apriliastyrningen.
 
Man kan väl bara hoppas att moriwaki och wcm får cyklar till nästa år som är snabba. Då är det ju ingen omöjlighet att mccoy kan få en vettig styrning.
 
oFFkeFF skrev:
Man kan väl bara hoppas att moriwaki och wcm får cyklar till nästa år som är snabba. Då är det ju ingen omöjlighet att mccoy kan få en vettig styrning.

Visst kan man hoppas men det har ju visat sig att det är väldigt svårt att göra snabba hojar när inte ens Suzuki, Kawasaki och Yamaha klarat det. Och någon måste ju vara sist också....

Fast jag hoppas McCoy får till ngt eftersom han är spektakulär.
 
Goodstuff skrev:
Visst kan man hoppas men det har ju visat sig att det är väldigt svårt att göra snabba hojar när inte ens Suzuki, Kawasaki och Yamaha klarat det. Och någon måste ju vara sist också....

Fast jag hoppas McCoy får till ngt eftersom han är spektakulär.

Nu var det ju så att wcm hade tänkt att köra andra cyklar i år än vad det var tänkt, och inte "hembyggen", så får bara wcm det leasingavtal som det var tänkt från början som mccoy skulle åkt med förra året, så det ju go igen. Vilket inte heller verkar omöjligt.
Moriwaki kan säkert få till något också, men de har inte lika mycket pengar som wcm som jag förstått det.
 
De skulle leasat Hondas V5 motor i sitt eget chassie som skulle köra i WCM teamets färger och via deras platser på griden.
 
alltså inget ont om McCoy men sa han inte "but admits that at the age of 31 it is not the time to take career gambles."
och att gå till kawa va inte en fetchansning eller?

hoppas verkligen han får till en vettig styrning.
 
R2 skrev:
och att gå till kawa va inte en fetchansning eller?

Han stod ju plötsligt utan team när WCM inte hade några hojar att leasa till -03. Vad skulle han ha gjort? Kört AMA Superbike, BSBK, blitivt teamkompis med Burns och DeGea eller antagit erbjudandet från Kawasaki?

Tyvärr så verkar han ha svårare än många andra att få bra styrningar. Antingen beror det på att han är kommersiellt ointressant eller har en dålig manager.
 
Han har en mkt stor skara anhängare i alla delar av världen som, liksom jag, håller på honom hur han än presterar. Han är allmänt ansedd som den mest spektakuläre föraren i serien. Han är populär även bland de andra förarna. Han utmanade i stor stil de andra det sista året på tvåtaktaren. Han är tre äpplen hög och kör en hoj som är över fyra.
 
jesseboy skrev:
Han har en mkt stor skara anhängare i alla delar av världen som, liksom jag, håller på honom hur han än presterar. Han är allmänt ansedd som den mest spektakuläre föraren i serien. Han är populär även bland de andra förarna. Han utmanade i stor stil de andra det sista året på tvåtaktaren. Han är tre äpplen hög och kör en hoj som är över fyra.

Varför har han då inte feta avtal med företag som vill tjäna pengar på hans popularitet?
 
Ja, tell me.
Framgång skräller värre än poularitet ibland, ibland inte. Det finns de som har varit mindre poppis (Sete) Som ändå har fått bättre styrningar.
Manager?
 
Sete har ju Telefonica Moveistar i backfickan, han får den styrningen han vill ha...


Heja McCoy!!! :)
Vi vill se McCoy på en sladd Ducce... :bow
 
"Sete har ju Telefonica Moveistar i backfickan, han får den styrningen han vill ha..."


Nånting sånt, ja.
Jag vill också se McCoy i bild...
Kan de va att han e en dålig businessman?
nyteknik?
Hursomhelst, jag vill se McCoy i bild.
Live var det han och Bayliss som var värda att se.
Låt oss hoppas på en bra och jämn säsong.
 
jesseboy skrev:
"Sete har ju Telefonica Moveistar i backfickan, han får den styrningen han vill ha..."


Nånting sånt, ja.
Jag vill också se McCoy i bild...
Kan de va att han e en dålig businessman?
nyteknik?
Hursomhelst, jag vill se McCoy i bild.
Live var det han och Bayliss som var värda att se.
Låt oss hoppas på en bra och jämn säsong.

Eftersom fullständigt anonyma personligheter och/eller medelmåttiga förare som Nakano, Ukawa, Abe, Cardoso och Leon Haslam får och/eller har fått attraktiva fabrikskontrakt är det uppenbarligen mer än resultat och folklig popularitet som avgör vem som kör vad. "Politik" typ. Trist.
 
asså jag vill itne vara sånn... jag har tävlat i motorsport i massa år... ALLT PRECIS ALLT HANDLAR OM PENGAR! Spelar oftast ingen större roll hur snabb du är.. Pengar och kontakter gör att du får dom feta avtalen.. om man inte heter Rossi å kör 1 sek fortare per varv än alla konkurrenter vill säga.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top