Slutar med inlägg här.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Eftersom folk här inne är i allmänhet otrevliga och visar dålig bemötande enbart för att man inte åker omkring med motardhjul på detta forum känner jag att det ej finns någon anledning att spendera min tid här.
Ps. Gäller ej alla
Hej på er.

Eftersom den förra tråden med marals bilder försvann under tiden jag skrev postar jag mitt svar här. Stanna kvar marals .... du är inte ensam om dina åsikter :tummenupp

Blir lite trött på vissa husaförares behov att hävda sig hela tiden. Jag tycker personligen att en offroad är precis lika mycket "sporthoj" som en motardkittad offroad. Vore väl en annan sak om folk började prata glidare, touringlok och hd på sporthoj.com.

Jag håller dock med att vi inte ska diskutera offroaddäck, enduro osv. eftersom det är ett Motardforum. Spelar väl ingen roll om någon råkar visa några bilder på sin endurokittade motard :) Det är ju samma cyklar med lite större hjul bara. Skärp er och var inte så småsinta.... :öl

klart du ska stanna!!!

personligen tycker jag detta forum är ett utmärkt ställe att diskutera offroadfrågor. VARFÖR INTE!!! vill man inte är det väl bara att låta bli. trångsynta personer tycker vi inte om :mad:
en supermotard ÄR ju en ombygd offroad. tror minst hälften av folket här inne även använder son SM till att grusbusa med och då kan man väl få diskutera sina åsikter om denna del av en SM:s användningsområde. ELLER HUR???!!!
fortsättt fråga du bara, jag kommer garantera att jag svarar om jag kan och håna alla som ifrågasätter det!
//m

Re: klart du ska stanna!!!

mindraper skrev:
personligen tycker jag detta forum är ett utmärkt ställe att diskutera offroadfrågor. VARFÖR INTE!!! vill man inte är det väl bara att låta bli. trångsynta personer tycker vi inte om :mad:
en supermotard ÄR ju en ombygd offroad. tror minst hälften av folket här inne även använder son SM till att grusbusa med och då kan man väl få diskutera sina åsikter om denna del av en SM:s användningsområde. ELLER HUR???!!!
fortsättt fråga du bara, jag kommer garantera att jag svarar om jag kan och håna alla som ifrågasätter det!
//m

Ja håller med, ska förmodligen ut å grusbusa 30mars(hoppas) med min Husa SM. :tummenupp

Jag tycker det verkar dumt att sluta skriva här för att man får lite mothugg. Jag antar att det är inlägg av typen "Nej, stanna kvar här" du är ute efter med den här tråden och det har ju iallafall funkat (annars så kan man ju sluta skriva bara...) ;)

Jag har inte sagt något annat än att en offroad är lika mycket sporthoj som en motard, men en offroad är inte lika mycket motard som en motard, och det är det som ska diskutteras i detta forumet. Tycker att det också börjar bli mer och mer offroadsnack på motardforumet...

Jag antar att det är mig du syftar på med husaförare som "har behov att hävda sig". Tycker som sagt gott du kan vara kvar och snacka sålänge det gäller saker som funkar på både offroad och motard. Men när det börjar komma upp offroadbilder, snackas offroaddäck och så tycker jag inte det hör hemma här längre. Snart kommer det väl endurofolk också och lägger upp bilder och pratar vilka banor som är bra... Jag pratar inte om hela sporthoj.com nu utan om motardforumet.

...

electronaut skrev:
Eftersom den förra tråden med marals bilder försvann under tiden jag skrev postar jag mitt svar här. Stanna kvar marals .... du är inte ensam om dina åsikter :tummenupp

Blir lite trött på vissa husaförares behov att hävda sig hela tiden. Jag tycker personligen att en offroad är precis lika mycket "sporthoj" som en motardkittad offroad. Vore väl en annan sak om folk började prata glidare, touringlok och hd på sporthoj.com.

Jag håller dock med att vi inte ska diskutera offroaddäck, enduro osv. eftersom det är ett Motardforum. Spelar väl ingen roll om någon råkar visa några bilder på sin endurokittade motard :) Det är ju samma cyklar med lite större hjul bara. Skärp er och var inte så småsinta.... :öl

Bra stælle hær att diskutera offroad hær tycker jag...
vet att jag kanske inte ær guds bæsta barn nær det gæller vad jag tycker om andra hojar....men førsøker få till det med en fet ironi smiley.....

nedan nog bevis på vad jag EGENTLIGEN andvænder min SM hoj till. Folk som tror att SM bara handlar om att åka asfalt har så FEL :fakta

Finns det nått bættre stælle att træna sladdar på æn is och grus då? nope....g mcoy, speedway kille från børjan :fakta word!

get down and get dirty, mer offroad åt folket

Bifogat

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    83.4 KB · Visningar: 703
Marals76 skrev:
Eftersom folk här inne är i allmänhet otrevliga och visar dålig bemötande enbart för att man inte åker omkring med motardhjul på detta forum känner jag att det ej finns någon anledning att spendera min tid här.
Ps. Gäller ej alla
Hej på er.

Stanna kvar så får du snart veta varför! :fakta :tummenupp

Ps, Kryptisk e mitt andra namn. :bow

Chris Husky skrev:
Kanske en idé att lägga upp ett offroad formum här oxå?

Nää
eusa_naughty.gif

Tycker inte det ska behövas då jag anser att vi kan dra stor nytta av varandra eftersom våra maskiner är de samma bortsett från hjulen samt att många Supermotardåkare även åker offroad/enduro & då kan behöva lite visdomsord från bättre vetande & viseversa :fakta

/Mange

Med såpass lite inlägg vi har här nu så spelar det inte så stor roll om det kommer in ett och ett annat inlägg om offroad.
Kommer trafiken öka kommer jag moderera lite hårdare.

För ni som vill prata offroad gör ett besök på http://soe.trekia.se/ och klicka på forum.

mr_rockster skrev:
Jag tycker det verkar dumt att sluta skriva här för att man får lite mothugg. Jag antar att det är inlägg av typen "Nej, stanna kvar här" du är ute efter med den här tråden och det har ju iallafall funkat (annars så kan man ju sluta skriva bara...) ;)

Jag har inte sagt något annat än att en offroad är lika mycket sporthoj som en motard, men en offroad är inte lika mycket motard som en motard, och det är det som ska diskutteras i detta forumet. Tycker att det också börjar bli mer och mer offroadsnack på motardforumet...

Jag antar att det är mig du syftar på med husaförare som "har behov att hävda sig". Tycker som sagt gott du kan vara kvar och snacka sålänge det gäller saker som funkar på både offroad och motard. Men när det börjar komma upp offroadbilder, snackas offroaddäck och så tycker jag inte det hör hemma här längre. Snart kommer det väl endurofolk också och lägger upp bilder och pratar vilka banor som är bra... Jag pratar inte om hela sporthoj.com nu utan om motardforumet.

...

Håller i stor med dig men håller inte med om att det vart en massa offroadsnack här. Visst, marals76 la upp sin hoj med endurofälgar med landsvägsdäck men det är bara kul att se. Större delen av året är ju inte lämpligt att köra med motardhjul (om man inte kör inne vilken många inte har möjlighet till). På våren och hösten åker offroaddäcken på och på vinter isdäcken. Tycker det är ok att prata om sin cykel även om dessa sitter på, men bara vi behåller fokus på motard.

Och sist så är vi alla hojåkare så det gäller att hålla ihop och inte bråka om småsaker :squid

CoRuS skrev:
Nää
eusa_naughty.gif

Tycker inte det ska behövas då jag anser att vi kan dra stor nytta av varandra eftersom våra maskiner är de samma bortsett från hjulen samt att många Supermotardåkare även åker offroad/enduro & då kan behöva lite visdomsord från bättre vetande & viseversa :fakta

/Mange
Read your minds bro
eusa_whistle.gif
eusa_silenced.gif

Last edited:
mr_rockster skrev:

...

Menar du att det inte finns plats för alla då, eller vaddå?
Är det inte bara att låta bli att läsa dom inlägg man inte vill se?
Annars skulle det väl funka med en offroad/cross avdelning?

Jag tycker personligen, att det tråkigaste som finns här, är när man kommer in och inget har hänt sen sist.... :rolleyes:

Det finns plats för alla här, men vitsen med ett motardforum är ju att det ska snackas motard här, i försäkringsforumet ska man prata försäkringar, i säljes lägger man in säljesannonser etc. Det jag skrev var

"Tycker som sagt gott du kan vara kvar och snacka sålänge det gäller saker som funkar på både offroad och motard. Men när det börjar komma upp offroadbilder, snackas offroaddäck och så tycker jag inte det hör hemma här längre. Snart kommer det väl endurofolk också och lägger upp bilder och pratar vilka banor som är bra..."

Det har blivit mer och mer prat om offroader på senaste tiden. Vill man prata offroad så är det väl inte värre än att man frågar swedie om han inte kan lägga upp ett offroad/enduro eller vad man vill kalla forumet. Det finns ju faktist ett forum som heter

"Mc-relaterat kackel
Här pratar vi allmänt om hojar och allt som hör till."

där det inte står vad det är för bågar det gäller. Ska man lägga in bilder här så bör man ju lägga in motardbilder, är det andra bilder så kan de ju passa på Videos/bilder... eller?

- Johan

Wheeliegirl skrev:
Menar du att det inte finns plats för alla då, eller vaddå?
Är det inte bara att låta bli att läsa dom inlägg man inte vill se?
Annars skulle det väl funka med en offroad/cross avdelning?

Jag tycker personligen, att det tråkigaste som finns här, är när man kommer in och inget har hänt sen sist.... :rolleyes:

Är det inte bara att göra som med Dataavdelningen. Göra en undersektion för offroad under Motard.

Det tror jag är enklast

Jag har inga SM däck på min hoj än men jag vill gärna få säga ett ord här och få lite kunskap tillbaks som jag vet att många här inne sitter inne med

/oXydex "Grovmönstrade offroaddäcl på fram till nästa vecka ungefär"

Eftersom det handlar om samma cyklar men med olika hjul kanske man kan döpa om forumet till Motard/Offroad. Det är bättre med flera inlägg och att forumet blir levande än att det är stiltje vissa perioder.

Ska man vara lika petig när en teknikfråga ställs i motardforumet? Dessa frågor borde i så fall ligga i mekanikerforumet och frågor som rör försäkring på nya 660:n för att ta ett exempel borde ligga i försäkringsforumet. Skulle bara frågor som specifikt rör motard få finnas skulle forumet snabbt dö ut.

Jag tror att alla skulle tjäna på om forumet profilerade sig mot både motard och offroad.

Marals76 skrev:
Ps. Gäller ej alla
Hej på er.

Sluta tjura o skicka ett argt PM istället!! :tummenupp

Marals76 skrev:
Ps. Gäller ej alla
Hej på er.

Hörrö...!!
Vet du vad ???
BRY DIG INTE , VAR STARK OCH LÅT KRAFTEN VARA MED DIG ... :tummenupp ÖH...eller nåt :crash
Jag tycker givetvis att du skall tänka om... Du är ju en klippa på detta forum...
Fortsätt i din stil, och låt ingen / inga mesar sabba för dig...
Vi höres...
A som i Atlas :cool:

Dela upp er i olika forums kategorier efter däckfabrikat, dimension, mönster, bromsskivor, färg, landskap och hårfärg :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Dela upp er i olika forums kategorier efter däckfabrikat, dimension, mönster, bromsskivor, färg, landskap och hårfärg :tummenupp

ja och så gör vi ett danskt forum för alla som bor längre ner än göteborg!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back