Sluta snusa?

Vad finns det för andledning att sluta snusa?? Lösningen på dina problem är ju jättelätt, sluta INTE! Snus är ju jättegott! Brudar.. bah, snuset är mer värt än så, visa lite karaktä för helvete!!

Mr Brownstone skrev:
Vad finns det för andledning att sluta snusa?? Lösningen på dina problem är ju jättelätt, sluta INTE! Snus är ju jättegott! Brudar.. bah, snuset är mer värt än så, visa lite karaktä för helvete!!
Visst är det gott, men jag vill gärna hålla nere på det såpass att man har tänderna kvar framöver iaf :gnissla

Helvete oxså , Vardagarna börjar fan bli problematiska utan snus , jag har inga naglar kvar pga aktivt bitande , Tuggummiräkningen är högre än snusräkningen var , jag klarar fan inte av det här , tror att jag ska börja tjuvsnusa när hon inte ser mej :4skrika

e-dwarf skrev:
Helvete oxså , Vardagarna börjar fan bli problematiska utan snus , jag har inga naglar kvar pga aktivt bitande , Tuggummiräkningen är högre än snusräkningen var , jag klarar fan inte av det här , tror att jag ska börja tjuvsnusa när hon inte ser mej :4skrika
:tummenupp

Jag slutade snusa för tre månader sen... eller nått...

Först så lät jag bli nikotin helt men blev galen så jag köpte plåster och trodde det skulle hjälpa, men icke sa nicke. Då köpte jag nikotintuggummin, 4mg och det hjälper faktiskt... tills dom är slut och man råkar köpa ciggaretter istället.

Nu har jag lyckats med bravaden att börja röka istället vilket kan vara lite dumt. Började ju snusa en gång i tiden för att sluta röka :va :huvet Idag när jag var ute på promenad så gjorde jag dock såsom man gjort så många gånger innan, slängde paketet och tänkte att nu är det nog. :angel

Vi får väl se, men så länge man är lycklig så är det bara att vara nöjd. :jisses

Nikotinplåster och tuggummin verkar vara snordyra , Fan det är ju dyrare att sluta än o börja :fyllisar

Fasiken, jag har sovit skitdåligt varje natt sen jag "började pausa". Får hoppas det går över snart.

Det värsta är att kaffe inte är gott längre utan snus. Mitt morgonkaffe som annars är en av dagens höjdpunkter smakar bara piss.

HanneZ skrev:
Vad har snusande med karaktär o göra då :)
Tänkte mer på snusets karakrät än på snusarens... ;)

Tja... är man viljesvag antar jag att det är lättare att börja och svårare att sluta. Man får dock komma ihåg att nikotin är bland de allra starkast beroendeframkallande drogerna som finns.

Upplever liknande problem som dig, mb.
Har sedan snusstoppet (8 dagar sedan) haft svåra sömnproblem. Vaknar stup i kvarten :(

Vet att tillvänjningsperioden för nikotin är ungefär 6 månader, men vilken är avvänjningstiden, dvs hur länge sitter det värsta suget i?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT