Sluta Smälla Nu!!!

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Tycker synd om alla hundar och andra djur som ligger under soffan eller sängen nu och skakar som bara den. Tycker även lite synd om mig som är sjuk och måste sitta hemma helt själv.

Jag vill gå o lägga mig nu så sluta smälla era primitiva smällare. Närlyse hade suttit fint nu.

Gott Nytt år på er alla ...

brinckis skrev:
Tycker synd om alla hundar och andra djur som ligger under soffan eller sängen nu och skakar som bara den. Tycker även lite synd om mig som är sjuk och måste sitta hemma helt själv.

Jag vill gå o lägga mig nu så sluta smälla era primitiva smällare. Närlyse hade suttit fint nu.

Håller med..

brinckis skrev:
Tycker synd om alla hundar och andra djur som ligger under soffan eller sängen nu och skakar som bara den.

Ja vafan 1 gång per år så är det nyår och man skickar upp raketer.

Lär djuren att tåla ljuden, yes det går. Kolla bara på jakt hundar.
Eller ge dom ordentliga hörselskydd.

Och sista och antagligen bästa förslaget, flytta ut på landet över nyårshelgen med djuren och knip :mad:

:tomten

Jag vill gå o lägga mig nu så sluta smälla era primitiva smällare.

Hmm, säg vart du bor så ska jag inte komma å smälla av signalskott utanför ditt sovrum :näsblod

edit: Har ju redan gått en 5 minuter nu, ska ingen flejma mig för det jag sa? :confused: ovanligt :yoparty

Last edited:
Vår katt ligger på torktumlaren i källaren och trycker :(

brinckis skrev:

The-PatriX skrev:
Ja vafan 1 gång per år så är det nyår och man skickar upp raketer.

Lär djuren att tåla ljuden, yes det går. Kolla bara på jakt hundar.
Eller ge dom ordentliga hörselskydd.

Och sista och antagligen bästa förslaget, flytta ut på landet över nyårshelgen med djuren och knip :mad:

:tomten

Jag vill gå o lägga mig nu så sluta smälla era primitiva smällare.

Hmm, säg vart du bor så ska jag inte komma å smälla av signalskott utanför ditt sovrum :näsblod
:hihi :hihi :hihi skrattretande... så alla hundar ska bete sig som jakt hundar? otroligt dumt..

Bart skrev:
:hihi :hihi :hihi skrattretande... så alla hundar ska bete sig som jakt hundar? otroligt dumt..

ÄNTLIGEN :hihi

Nej självklart inte, :kocko
Men en dag vafasen, då får ni bjuda till lite, ni har ju 364 och ibland 365 raket och pang pang fria dagar. Varför inte bjuda på en (1) dag på året för oss andra?

Fast ni kanske är själviska och inte vill dela med er?

Eller dela med och dela med, ska det vara rättvist så ska vi faen ha 50% av året till pang pang, sen får ni ha era pällsbollar.

Hur lät det då? :)

Föresten, ni som släpper ut pällsbollarna fritt så att vi som är allergiska får in dom på tomten eller ännu värre, får in dem i huset. Ska hålla sig om keften, PUNGT!

:7peta

Last edited:
Som tur är smäller det ju inte så länge...

Jag har 2 katter. Ena sitter i fönstret och är hel-space:ad över alla ljud o raketer. Den andra sitter o gömmer sig i hallen. Ja, visst är dom individer.

Nr 2 var rätt lugn - tills champangekorken lossnade med ett dovt POFF - då svarade han direkt med ett "Mjauuu ?!", lite skoj trots allt.

min hund tycker om att jaga raketerna... han är inte direkt rädd för höga smällar eller ljud.
i sommras låg han och sov jämte en crossbana.... när vi körde.

Ha det bra och lycka till med det nya året!

Mvh Oskar

De alra flesta djuren bryr sig dock inte ett skit och man får väl acceptera att folk skjuter en dag, men tyvärr så skjuts det ju i flera dagar, iaf i mina trakter, kan vara ett jäkla liv.

PUNGT!

brinckis skrev:

sätt hörselkåpor på djurhelvetet om det e så seatans jobbigt,, sluta klaga å börja lev lite,,,,,,,

ps
säger jag som surfar sh kl 4:54 på nyårsdagen
:va
ds

ps2
det där med sluta osv kvarstår
ds2

Men lite ska det väl smälla :confused:
DSC_4107.jpg

Ser bra ut :)
DSC_4127.jpg

Se vad fint :)
DSC_4133.jpg

& en till :)
DSC_4139.jpg

Gott Nytt År Alla & hoppas att det blir en fin hoj sommar :tummenupp

mitt inlägg var definitivt inte för att gnälla ... jag bara sa att jag tyckte synd om djuren. Min hund (som tyvärr inte finns med oss längre) reagerade heller inte negativt på raketer. Hon blev helt "galen" och skulle jaga allt som kom förbi vår tomt.

Jo jag kan acceptera en dag smällande ... om man nu bara kan hålla sig till det. I år tycker jag att det har gått mycket bra ... har knappt hört en endaste smällare innan midnatt. Och det varade bara i 15-20 min :tummenupp Men ibland börjar de skjuta redan annandag jul och håller på till mitten av januari ... det gör mig förbannad med tanke på hur djuren reagerar.

Mitt största bekymmer igår var att jag var sjuk och inte kunde vara med alla festligheter som man blev väl påmind om när raketerna for av. Själv så skjuter jag ej raketer men att umgås med folk (läs flickor) är aldrig fel :banana

Gott nytt år på er alla

raketerna står katterna ut med, värre är det när dom vaknar klockan två av spyljud från badrummet. vi (katterna och jag) hittade en naken 17-åring där.

Smällare på nyår går väl an, men här så börjar dom panga flera veckor innan :kocko Man är rätt trött på skiten, skänk pangpengarna till dom som svälter istället.

ut på åkern med era jävla tattarsmällare, raketer och skit hör inte hemma inom tättbebyggt tområde...

GOTT NYTT ÅR :fyllisar

Se min andra tråd om skylift, kolla noga på bilden så ser ni honom i trädet. Där har han settat hela gårdagen och natten. Oush, hemskt för honom.
Kan säga att det var galet mycket raketer i området.

Men våran andra kisse som var inne gick det bra för,
värre för alla med hundar. Har inte sett hur nån hund beter sig av raketer men bara hört att dom blir helt tokiga.

Låter nästan som en affärsidé att bygga totalt ljudisolerade hundhotell där ägarna kunde lämna in sina jyckar över nyår.

Yamaha_Fille skrev:
ut på åkern med era jävla tattarsmällare, raketer och skit hör inte hemma inom tättbebyggt tområde...

GOTT NYTT ÅR :fyllisar
Här drog dom av megabomer mellan radhusen, jag trodde fönstret skulle sprängas, typiskt hade lillgrabben 5 år gammal 40 graders feber och va livrädd, ut på åkern säger jag med, gatan ser ut som kriget nu, fullt med glassplitter och skräp, ingen som städar efter sig, tråkigt för djuren som riskerar glasbitar i tassarna.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D