Istället för att cittera ~4pers (ni vet ändå villka ni är, och nån annan lär ta åt sig).
Att jämföra barn med katter är ju totalt idiotiskt.
Förstår lite av ditt resonemang men fortfarande, människor är inte allerigiska mot andra människor. Däremot så finns det människor som är allergiska mot pälsdjur, och sist jag tittade efter så har katter pälls.
Vad händer nu med en människa som har haft en katt på sin tomt, kanske så att den har legat och myst i stolsdynorna och sen han personen satt sig där helt oväntat och reagerar på katthåret.
Jo denna människa kommer att få problem med andningen, luftrören drar ihop sig, först blir det lite tungt att andas, sen lite tyngre, sen lite mer och till sist om personen inte har fått någon medicin så kvävs hans eller hon till döds.
(obs värsta symtomen, kan vara "mildare" dock beror det på hur kraftig allergin är)
Hur låter det, offra livet på en människa som då får gå en plågsam död till mötes bara för att ni är totalt oansvariga och låter katterna vara ute i tätt bebygt område?
Ingen här lär ju svara ja på det där, men jag kan lova, jag ser ner något enormt på er som gör sådär, kom ihåg, varje gång ni släpper ut katten så riskerar någon oskylldig person att avlida en TRAGISK och PLÅGSAM död till mötes.
Hur vet jag att dom kan dö? Jo jag är allergisk, katter är inte väkomna här i alla fall, och stolsdynorna får vi plocka in när ingen är på tomten, för annars så kommer något kattkräk och lägger sig där.
Nä om ni nu ska ha en katt i ett ättbebygt område, skaffa ett koppel så den bara kan vara på tomten eller behåll den inne!
Jag anklagar inte katterna, dom vet inte bättre, däremot anklagar jag de oansvariga ägarna.
En annan sak nu när ni klagar på att folk smäller raketer innan och efter nyår.
Säger inte lagen att man INTE får låta djuren springa lösa?