Sluta med Dödsolyckerna!!

Jag har skrivit om en olycka, kom dit 7 min efter att han dödskraschat in i en vägg utan hjälm eller skinnställ. Jag tyckte det kändes bra att skriva av mig lite.

Ja sluta skriva om det, eller lägg det i ett speciellt forum så man kan välja bort skiten.

ZXRMANNEN skrev:
Hedra???? hmm kan du förklara det?... :va

Din väns familj da? Känner du inte respekt gentimot dom? Hade man berättat att man suttit o skrivit på en sida på Internet om deras sons bortgång!? Hur illa låter inte det?. Är det bara jag som anser att sorgen för ngns bortgång ska behandlas med största respekt?.
Men du, vad snackar du om?????
Vad vet du förutom din högst egna åsikt???
Jag har haft 2 vänner som gått bort, bådas föräldrar hade inget emot att det skrevs på forum och allra mest värmde det mer av att se så måmga som svarade i en tråd än att vara så nonchalanta som du.
Vad du har är din åsikt och den är lika fel som jag har rätt!!!!

DaLorD skrev:
Kan inte folk lägga ner detta med att skriva om dödsolyckerna..

Jag & en del andra jag pratat med tycker liksom jag att det är onödigt att ta upp en tråd varje gång de ser eller hör talas om en olycka med dödlig utgång.

Kanske det är lite intressant att snacka om klotningar i allmänhet men när det gäller en person som gått bort tycker jag att ingen annan än hans närstående har rätten att ta upp detta.. Ja visst e det fint att säga saker som RIP o tänker på dennes familj m.m. men ändå rätt smaklöst när man inte känner personen i fråga..

Jag tycker iallafall det är en olustig känsla att läsa om dessa olyckor o sen ut och åka.. Kan man inte istället ta upp lite trevligare saker.. det vore väl najs om man slapp se mer av olyckorna än nödvändigt..

Jag har själv varit med om en nära polare som dog i en MC-olycka och blir påmind varje gång jag ser dessa trådar...

Kan det inte vara idé att i stället fixa en speciell "olycks-forum" som ligger utanför "MC-relaterade disskutioner".

Hoppas ni förstår vad jag menar och inte tar det "på fel sätt" liksom....

Vad menar du egentligen, varför läser du trådar överhuvudtaget där det står att någon gått bort???
Är det kusligt att läsa, låt bli då!!!
Slippa se mer av olyckorna??? Varför det, tror du att du är odödlig och vill inte bli påmind om motsatsen???

Blir du påmind om din vän, det är väl bra att du blir påmind om honom o kanske tar det lugnt där ute för du vet ju hur det kan gå eller hur?
Jag vet att jag kört som ett svin i total avsaknad av trafikvett, vare sig för medtrafikanter eller mig själv. Det ändrades pga forumet här, med start att Storebror gick bort här på forumet, och sedan SP1, det tog hårt på mig då jag träffat en av dom IRL. Det fick mig att tänka efter lite på vad jag sysslade med, och det har fått mig att bli en mycket lugnare förare i trafiken.
Och vet du vad, jag vet många andra som känner som mig.

Om det inte skall tas upp varje gång det händer en olycka, vilka ggr skall man då ta upp tycker du????

//Rejvis

Ravetrancer skrev:
Jag har haft 2 vänner som gått bort, bådas föräldrar hade inget emot att det skrevs på forum och allra mest värmde det mer av att se så måmga som svarade i en tråd än att vara så nonchalanta som du.

Men att 19 miljoner totalt okända människor hälsar vif och rip och fan och hans moster och tre sekunder senare skriver nåt annat spaminlägg i en annan tråd kan ju inte värma så speciellt mycket?

Nej bespara mig dödsrunor, jag vet redan att det är farligt att åka hoj och försöker förtränga det så mycket som möjligt.

:tummenupp :tummenupp
ft skrev:
Hmm... jag vill gärna dra en parallell till en annan värld jag befinner mig i: Flyget. Där ältar vi varje incident, olycka och haveri till förbannelse. Varför? För att lära oss! Något gick galet. Vad hände egentligen? Hur kan vi undvika att samma sak händer igen? Visst är det otäckt, men om man pratar om det lär man sig av det inträffade.

Och visst är det obehagligt att ha i bakhuvudet sedan. Men om att vara medveten om de möjliga konsekvenserna av det man gör är så obehagligt att man inte kan njuta av det... då kanske man skall låta bli att ägna sig åt det. Att försöka glömma vad som kan hända, ignorera att olyckor faktiskt inträffar, dra på skygglapparna och mumla ”trist men det händer inte mig” är självbedrägeri, enligt min uppfattning.

Jag vill läsa om fler olyckor. Alla olyckor, inte bara dödsolyckor. Inte för att gotta mig i andras olycka utan för att lära, framförallt nu när jag är nybörjare.

Att prata av sig är också en del av sorgearbetet – och visst kan man känna sorg över att någon förolyckats utan att känna den människan, framförallt när det kunde ha varit man själv. Att visa respekt har naturligtvis också sin plats.

Om det var jag eller någon jag kände... så skulle jag då hellre se att det diskuterades och kanske fick någon annan att vara medveten om faran, göra annorlunda och kanske klara sig undan samma öde. Det skulle vara mer värt än fyrahundraåttio ”VIF”.

valmers skrev:
Eller ännu hellre, åk på begravningen och uttryck ditt deltagande öga mot öga med de anhöriga.

Om man inte ens ids skriva ut orden "vila i frid", ska man ge fan i att skriva.

Jaha, så det är helt fel att sitta hemma o ägna en tanke till personen som gått bort och hans anhöriga???
Tänk om jag är spirituell av mig o tror att min tanke kommer till dom även om jag inte är fysiskt där hos dom????

Tysken skrev:
Men att 19 miljoner totalt okända människor hälsar vif och rip och fan och hans moster och tre sekunder senare skriver nåt annat spaminlägg i en annan tråd kan ju inte värma så speciellt mycket?

Nej bespara mig dödsrunor, jag vet redan att det är farligt att åka hoj och försöker förtränga det så mycket som möjligt.
Men samtidigt så är det ju fint att dom säger nåt o kanske tänkt efter lite, sen att dom skriver i en annan tråd stunden senare spelar väl ingen roll, dom behöver väl inte stanna upp sin värld, utan det räcker att dom skänker en tanke då dom läser....!

Ravetrancer skrev:
Men samtidigt så är det ju fint att dom säger nåt o kanske tänkt efter lite, sen att dom skriver i en annan tråd stunden senare spelar väl ingen roll, dom behöver väl inte stanna upp sin värld, utan det räcker att dom skänker en tanke då dom läser....!

Nja, jag ställer mig tveksam till dessa ytliga hälsningar.

Tycker det skulle räcka med RIP trådar för SH medlemar.

Däremot är info om var och hur olyckor överlag hänt möjligtvis till nytta.

Vi hade tidigare en poll om detta.
De som ville ha kvar möjligheten till rapport om olyckor var flest.

Nyhetsvärde, avskräckande för de som tror att alla är odödliga.

Sen vill man så fort som möjligt få det bekräftat att det inte är någon man känner eller "känner" på SH.

Det ända jag tycker är osmakligt i sammanhanget är puckona som ska börja diskutera trådens vara eller icke vara i samma tråd som olyckan diskuteras i.

jag tycker att det är bra att någon skriver om olyckorna, jag får då mig en tankeställare av dem..
och det kanske inte känns helt rätt att åka på någons begraving som man bara har snackat med "online" och aldrig har träffat i verkliga livet.

Alla som otroligt nog måste påminnas om att MC-åkning kan vara farligt, kan med fördel sätta en stor dekal på tanken, med texten "FARLIGT" eller "DÖD".

Jag gillar inte RIP trådarna jag heller, ofta innehåller de ju heller ingen information att ta till sig heller.
MEN jag läser dem inte helt enkelt så det är väl inget problem.

valmers skrev:
Alla som otroligt nog måste påminnas om att MC-åkning kan vara farligt, kan med fördel sätta en stor dekal på tanken, med texten "FARLIGT" eller "DÖD".

Eller läsa instruktionsboken varje kväll innan läggdags..

Den innehåller ju varningar på var och varannan sida.

Nä, de där ytliga V.I.F. och R.I.P. tycker jag man kan klara sig utan.
Även trådar där det länkas till exempelvis aftonbladet.

Folk dör, både på MC och i bil. Ska vi inte "hedra" de som dör i bilolyckor också?
Vi är ju alla trafikanter.
Givetvis är det trist att människor ska behöva sätta livet till i trafiken, men det tycker nog de flesta.
Behövs det verkligen 10 sidor R.I.P. för att visa det?

Jag tycker att trådar om förolyckade mc förare är bra på det sätt att de oftast beskriver händelseförloppet och säkert får någon att tänka till och köra lite lugnare.

Jag har själv en bekant som väjde för ett rådjur, körde in i ett träd och blev förlamad från midjan och neråt. Visst, jag kände honom inte särskilt bra, men jag kan säga att jag tog åt mig och kör sen dess väldigt mycket lugnare på skogsvägar som den han kraschade på.

Om en olyckstråd får åtminstone någon att sakta ner och tänka efter så tycker jag det är värt några personers "illamående".

Gustav1 skrev:
Nä, de där ytliga V.I.F. och R.I.P. tycker jag man kan klara sig utan.
Även trådar där det länkas till exempelvis aftonbladet.

Folk dör, både på MC och i bil. Ska vi inte "hedra" de som dör i bilolyckor också?
Vi är ju alla trafikanter.
Givetvis är det trist att människor ska behöva sätta livet till i trafiken, men det tycker nog de flesta.
Behövs det verkligen 10 sidor R.I.P. för att visa det?

Hej gottfolk! Jag tycker man ska försöka hålla denna sidan lite mer åt de gladare hållet. Jag tycker i princip varenda person man möter som får reda på att man kör sporthoj brukar säga nått i stil med "ojoj du kör väl lungt nu" å "du vet väl att de e jätte farligt allting" typ nått åt de hållet! Så jag tycker iaf "mc-folk" kan vara lite positiva! Dvs snacka om nått roligare, för att inte för den delen vara blåögda!

Drive safe!
Mvh Mar

valmers skrev:

Något för socialstyrelsen kanske ?
"MC-åkning kan medföra risk för dödsfall"
"Framförande av detta fordon kan medföra allvarlig kroppsskada"

fast egentligen är det inte så farligt att köra motorcykel, det gör bara lite ont ibland :rolleyes:

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard