Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
War-psycho skrev:2087913Jag blir lite less när jag läser "Jamen hälsa då"-tråden...
Det är otroligt vad insnöade folk kan vara.![]()
Dom allra flesta i tråden påstår att glidar/custom-hojarna inte hälsar.
Samtidigt ser man i pollen att nästan alla sporthojsåkare minsann hälsar på ALLA andra hojar.
Vilket skitsnack... snacka om att kasta sten i glashus.![]()
Själv började jag köra HD-chopper för ett par år sedan, efter 8 år som sporthojspilot.
Jag blev ganska förvånad över hur få sporthojar som hälsade på mig när jag satt på HD'n, dom flesta besvarade inte ens min vinkning.
Numer kör jag alltså BÄGGE typerna lika mycket, och kan alltså göra en hyfsat opartisk bedömning av hur det ligger till.
Så här ligger det till:
När jag kör sporthoj, så hälsar ca: 6 av 10 customförare på mig.
När jag kör HD'n , så hälsar ca: 3 av 10 sporthojsförare på mig.
Alltså kan man dra slutsatsen att sporthojsförare är sämre än customfolket, när det gäller att hälsa på andra hojtyper.
Att ni upplever att sporthojsförare hälsar mer än customförare, beror alltså endast på att ni själva råkar sitta på just en sporthoj.
Skulle ni sätta er på en customhoj, så skulle ni se den andra sidan av myntet också.
Så ni kan sluta upp med gnället på att customgrabbarna inte hälsar, för ni är inte ett dugg bättre själva.![]()
Folk har olika smak vad gäller hojar, varför kan man inte respektera detta å sluta kasta skit på "dom andra" hela tiden?
Hojåkare som hojåkare föffan...![]()
Har vi MC-entusiaster inte tillräckligt med fiender, eller måste vi fajtas med varandra också ?
Hur orkar du lägga tid och energi på ett sånt otroligt onödigt inlägg?nilzz skrev:2088425Hur orkar man lägga tid och energi på en sådan här sak?
Wargen skrev:2088432Hur orkar du lägga tid och energi på ett sånt otroligt onödigt inlägg?
Kanske för att man till slut ledsnar på att höra skitsnack utan verklighetsförankring om customfolket hela tiden här.nilzz skrev:2088425Hur orkar man lägga tid och energi på en sådan här sak?
War-psycho skrev:2088465Kanske för att man till slut ledsnar på att höra skitsnack utan verklighetsförankring om customfolket hela tiden här.
Det är väl en sak om man inte själv gillar customhojar, men man behöver inte snacka dynga om den gruppen bara för det.
Speciellt inte dynga som inte ens stämmer.
Jag kör ju bägge typerna, och tycker det är så onödigt med denna negativa attityd gentemot andra MC-entusiaster.
Den har jag bara upplevt på just sporthojsforumet.
Varför måste just sporthojsfolket vara så intoleranta mot andra hojägare?
Varför kan man inte se likheterna, istället för skillnaderna?
Klart man tröttnar till slut, och säger ifrån.
mini-knutten skrev:2088300jag erkänner.... jag hälsar inte på motardåkare (om dom inte hälsar på mig först förståss). Inte för att jag har något emot motardåkare, tvärtom.... vill bara inte ge något moppefucko med trimmad Derbi Senda SM några idéer![]()
Som att gnälla på customfolket då, antar jag.philsson skrev:2088635De som kör sporthoj har helt enkelt annat att tänka på....
Liljak skrev:2088689Hur många av er skulle stanna till för att erbjuda sin hjälp till en annan hojåkare om det verkar som han har problem vid vägkanten oavsett typ av hoj?
För 10 år sen fick jag soppatorsk p.g.a. en felmonterad soppakran, en guldvingeägare (som dock satt i en riktig bil för tillfället), stannade å gav mig soppa. Vägrade t.o.m. ta emot pengar för soppan.Liljak skrev:2088689Lite off topic: Handen på hjärtat! Hur många av er skulle stanna till för att erbjuda sin hjälp till en annan hojåkare om det verkar som han har problem vid vägkanten oavsett typ av hoj?
Jag hälsar! ;-)Liljak skrev:2088689
Vill du veta varför HD åkarna inte hälsar när man möter dom? För att det är omöjligt att köra skottkärra med en hand![]()
Freddola skrev:2088627haha inte mycket mera effekt i din cykel om vi räknar så...
o vad är felet på motard :s?
Man kör väll hoj för det är kul o inte för man tycker det är coolt?
o skall jag vara ärlig ser jag inte en sv 650 som en sporthoj...
så snälla skippa attityden.
OT: Hälsar alltid om jag inte har förhinder.
mini-knutten skrev:2088850läs om, läs rätt, verkar ju snarare vara du som har attityd
Du ser alltid skillnaden mellan motard å moppefucko?
Jörgen Karlsson skrev:2088700Jag hälsar! ;-)
/J
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden