Sluta kasta sten i glashus.

Måste vi hojåkare bråka med varandra, eller bör vi stå enade mot hojhatarna istället?

• Antal röstningar
    0
Peder Rosberg skrev:
2088867 Dig skulle jag både hälsa och knäböja inför :Bugar
För du har en sån fräsig hoj :tummenupp
Tack. Nu blir jag generad.
Jag är lite imponerad av de som kan åka på bakhjulet som du får jag erkänna. Det skulle jag vilja kunna. Bra inlägg av dig i olyckstråden nyss för övrigt.
/Jörgen

Jörgen Karlsson skrev:
2088881 Tack. Nu blir jag generad.
Jag är lite imponerad av de som kan åka på bakhjulet som du får jag erkänna. Det skulle jag vilja kunna. Bra inlägg av dig i olyckstråden nyss för övrigt.
/Jörgen

Dirttrack har alltid fascinerat mig, så din hoj är ju super till denna förteelse
men den kanske är lite för fin för det?
Skiljer det så mycket mellan flat och dirt förresten?

Peder Rosberg skrev:
2088897 Dirttrack har alltid fascinerat mig, så din hoj är ju super till denna förteelse
men den kanske är lite för fin för det?
Skiljer det så mycket mellan flat och dirt förresten?
Det kallades nog mest dirttrack till en början, sedan så blev banorna av packat oljegrus, mer hårt, samtidigt som crosshojarna from 70-talet mer kom att kallad dirtbikes alt dirttrackbikes. Man kan se bägge benämningarna om du tex googlar, men säger man flattrack så "slipper" du få träffar på crosshojar då och då. Så du har "rätt".

Jo det är nog lite så att vi killar (och tjejer?) som gillar att bygga och meka under vintern sällan tar risker likt de lite mer vågade piloterna, om än bara för att lära sig.Jag har alltid haft fina hojar och de kompisar vars förarprestationer jag uppskattat har jag istället ofta fått hjälpa med cykeln. Jag vet inte om pulargenen sällan finns ihop med Arto-Nyqvist-genen så att säga.
Men jag borde skaffa en cross igen, bara för att öva lite. Det ser kul ut!
På 80-talet när jag började åka var det bara ett fåtal på Sveavägen som kunde åka långt på bakhjulet, de var lätt räknade, Lonny Blomberg och Fursten och några till. Så det kändes rätt ok att höra till dem som inte kunde slanga då. Många yngre idag verkar kunna åka till jobbet på bakhjulet.

Nå måste jag ned och slipa på min träbåt, men i kväll blir det kanske att tvätta händerna och ut och bränna. Ska hälsa då!! =)

/Jörgen

Last edited:
Jag hejjar bara på andra Ducatister, alla andra motorcykelwannabemärken kan fara och flyga oavsett fason. :D

Hälsar alltid.. Det är endast sporthojarna som inte alltid gör det enligt mig... dom är upptagna med att köra raktfram eller nått?
har inget argument om det är rätt att hälsa eller inte.. men jag tycker att det är trevligt :D

Finns ingen anledning till att hälsa på "gynekologstolar med motor på". Speciellt inte när denne förare har en cool skinnväst med något skamligt fult emblem på ryggen. Har försökt att hälsa på den sorten hur många gånger somhelst men aldrig fått en enda hälsning tillbaka. 3 barnspappan tycker väl inte att det är coolt att hälsa på en plastraket när han är ute och leker "bandidos".

Nova skrev:
2306815 Finns ingen anledning till att hälsa på "gynekologstolar med motor på". Speciellt inte när denne förare har en cool skinnväst med något skamligt fult emblem på ryggen. Har försökt att hälsa på den sorten hur många gånger somhelst men aldrig fått en enda hälsning tillbaka. 3 barnspappan tycker väl inte att det är coolt att hälsa på en plastraket när han är ute och leker "bandidos".

Äh, jag hälsade på lass med såna när jag for runt i torsdags! Jag tror bara inte att alla av dem känner till traditionen att hälsa hojåkare emellan. De har ingen koll helt enkelt. En del hälsar tillbaks andra inte, som med sporthojar ungefär tycker jag =)
Vilket trådlyft du gjorde förresten! Det är ju en två månader gammal tråd! Festat!? ;)

/J

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey