Det snackas mycket om dålig service och brist på delar.
Kan bara hålla med att Biscaya är väl dyra vad gäller service och kanske även reservdelar...min Mille har inte klappat ihop ännu
Patrik på Biscaya är alltid trevlig att prata med så servicebemötandet har jag inget att säga om.
När jag bad Superbike om prisuppgift på en 2500 mila service fick jag ett mkt svävande svar unge fär som en advokat...det beror på.
De kunde inet ge mig ett pris för en standard service utan det verkade som om jag skulle betala för timme.
Ok om det dyker upp problem eller något behöver bytas förstår jag att det springer iväg men de kunde inte ensn ge pris för olja och tändstift. Detta var iofs precis efter de börjat serva Aprilia men det var tillräckligt för mig att vända på klacken.
Servade min hos Markusens utanför Hamlstad och är helnöjd med bemötande och service, inga problem med delar heller.
Enligt vad jag förstått från en del Aprilia dealers så finns det en del lycksökare i branschen som startar firmor och köper in delar från Aprilia sen så klarar de ej av att betala räkningarna.
Om jag vore leverantör och hade en kund (verkstad) som låg efter med sina betalningar så skulle jag vara ganska restriktiv med att skicka nya delar innan de gamla var betalda.
Men som sagt det är vad jag hört har inga andra underlag för det
Det är iallfall synd att Göteborg inte klarar att bära en återförsäljare. Det hade kanske inte varit så dumt om BMW köpt dem som det spekulerades om i början. Då hade reservdelsförsörjningen kanse funkat bättre.
/BW