Slut på Aprilia återförsäljare i Göteborg???

Jag frågade inte om delar till en SXV! :såjaponken
Dessutom stämmer inte hans uppgifter om att de är dyrare än alla andra, eftersom att dom inte ÄR det ELLER om att de inte skulle vara intresserade av Aprilia, eftersom att de uppenbarligen var det när jag pratade med dem. Jag frågade om en bra Aprilia-återförsäljare som kan ta hem delar till min Rs och ligger nära Gbg. Nu har jag fått en massa tips och ett av dem var Biscaya och därifrån har jag nu beställt. Vad är det du inte förstår och vad är det som var fel med min fråga? :confused:

Men du kanske inte vet men tar dom hem delar till en SXV så lär dom ju även ta hem delar till din cykel. Båda är ju Aprilia:arsele

Det snackas mycket om dålig service och brist på delar.

Kan bara hålla med att Biscaya är väl dyra vad gäller service och kanske även reservdelar...min Mille har inte klappat ihop ännu :tummenupp

Patrik på Biscaya är alltid trevlig att prata med så servicebemötandet har jag inget att säga om.

När jag bad Superbike om prisuppgift på en 2500 mila service fick jag ett mkt svävande svar unge fär som en advokat...det beror på.
De kunde inet ge mig ett pris för en standard service utan det verkade som om jag skulle betala för timme.

Ok om det dyker upp problem eller något behöver bytas förstår jag att det springer iväg men de kunde inte ensn ge pris för olja och tändstift. Detta var iofs precis efter de börjat serva Aprilia men det var tillräckligt för mig att vända på klacken.

Servade min hos Markusens utanför Hamlstad och är helnöjd med bemötande och service, inga problem med delar heller.

Enligt vad jag förstått från en del Aprilia dealers så finns det en del lycksökare i branschen som startar firmor och köper in delar från Aprilia sen så klarar de ej av att betala räkningarna.

Om jag vore leverantör och hade en kund (verkstad) som låg efter med sina betalningar så skulle jag vara ganska restriktiv med att skicka nya delar innan de gamla var betalda.

Men som sagt det är vad jag hört har inga andra underlag för det

Det är iallfall synd att Göteborg inte klarar att bära en återförsäljare. Det hade kanske inte varit så dumt om BMW köpt dem som det spekulerades om i början. Då hade reservdelsförsörjningen kanse funkat bättre.

/BW

När jag bad Superbike om prisuppgift på en 2500 mila service fick jag ett mkt svävande svar unge fär som en advokat...det beror på.
De kunde inet ge mig ett pris för en standard service utan det verkade som om jag skulle betala för timme.

Ok om det dyker upp problem eller något behöver bytas förstår jag att det springer iväg men de kunde inte ensn ge pris för olja och tändstift. Detta var iofs precis efter de börjat serva Aprilia men det var tillräckligt för mig att vända på klacken.

/BW
Detta berodde på att superbike inte fått uppgifter om vad som skulle göras vid varje service och hur lång tid varje service tog.

Men du kanske inte vet men tar dom hem delar till en SXV så lär dom ju även ta hem delar till din cykel. Båda är ju Aprilia:arsele

Om du håller koll på vad jag skriver i tråden och när jag skriver det så har jag redan beställt hem delar till min Aprilia, alltså har de delar till min cykel, men inte till en SXV. :arsele

Kolla med www.l-racing.se . Han tar iallafall hem grejjer från Aprilia.

MVH

Johan

Skall kollas upp! Tack för tipset! :tummenupp
// Mayer

Last edited:
Detta berodde på att superbike inte fått uppgifter om vad som skulle göras vid varje service och hur lång tid varje service tog.

Jo som sagt det var ju precis när service verksamheten för Aprilia startats upp men att man inte har koll på tiderna ska ju inte kunden behöva lida eller betala för.

Om man som du skriver inte vet vad som ska göras vid service så ska man ju knappst erbjuda den heller, kanske var tur att jag valde avstå då?

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard