slungkoppling mm

Buddha

Chefs ämne
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Solkusten
Hoj
Pojken har en ski doo men jag är utan än
Ja då var det dags igen.......
Efter första provstarten i höstas med tillhörande magnapull problem
(se tidigare tråd) vart det ca 200 m körning i det norrlänska vinter klimatet.
I lördags var det dags för den första riktiga provkörningen då väghyveln passerade dagen före så att vägen tinade upp.Startade direkt igen gick som en klocka och jag brassade iväg efter ca 400 m så vart de tvär stopp bakhjulet låst.Motorn gick som en klocka men vägrade dra däcket.
Rev i går tänkte att det var någe vajsning på hjullager men nej.....
Tog lös kåpan över koppling då rasade det ut massa skrot :mad:
slungarm av trasig drivdel efter MAX 600 m körning vad göra ?
 
Buddha skrev:
Ja då var det dags igen.......
Efter första provstarten i höstas med tillhörande magnapull problem
(se tidigare tråd) vart det ca 200 m körning i det norrlänska vinter klimatet.
I lördags var det dags för den första riktiga provkörningen då väghyveln passerade dagen före så att vägen tinade upp.Startade direkt igen gick som en klocka och jag brassade iväg efter ca 400 m så vart de tvär stopp bakhjulet låst.Motorn gick som en klocka men vägrade dra däcket.
Rev i går tänkte att det var någe vajsning på hjullager men nej.....
Tog lös kåpan över koppling då rasade det ut massa skrot :mad:
slungarm av trasig drivdel efter MAX 600 m körning vad göra ?

Tyvärr är ju inte detta ett okänt fenomen på minisarna, detta har hänt på min och även på polarens 16L vi köpte här på sporthoj/w-motoracing.
Dock är de körbara fortfarande efter att ha petat ur de trasiga delarna som låste kopplingen. Letar med ljus och lykta efter en passande ny koppling av högre kvalisort, känns som att samma sak kommer hända rätt omgående om man sätter i en ny orginalkoppling.
 
Buddha skrev:
Ja då var det dags igen.......
Efter första provstarten i höstas med tillhörande magnapull problem
(se tidigare tråd) vart det ca 200 m körning i det norrlänska vinter klimatet.
I lördags var det dags för den första riktiga provkörningen då väghyveln passerade dagen före så att vägen tinade upp.Startade direkt igen gick som en klocka och jag brassade iväg efter ca 400 m så vart de tvär stopp bakhjulet låst.Motorn gick som en klocka men vägrade dra däcket.
Rev i går tänkte att det var någe vajsning på hjullager men nej.....
Tog lös kåpan över koppling då rasade det ut massa skrot :mad:
slungarm av trasig drivdel efter MAX 600 m körning vad göra ?

kolla scooterparts4less.com
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top