slungkoppling mm

Buddha

Chefs ämne
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Solkusten
Hoj
Pojken har en ski doo men jag är utan än
Ja då var det dags igen.......
Efter första provstarten i höstas med tillhörande magnapull problem
(se tidigare tråd) vart det ca 200 m körning i det norrlänska vinter klimatet.
I lördags var det dags för den första riktiga provkörningen då väghyveln passerade dagen före så att vägen tinade upp.Startade direkt igen gick som en klocka och jag brassade iväg efter ca 400 m så vart de tvär stopp bakhjulet låst.Motorn gick som en klocka men vägrade dra däcket.
Rev i går tänkte att det var någe vajsning på hjullager men nej.....
Tog lös kåpan över koppling då rasade det ut massa skrot :mad:
slungarm av trasig drivdel efter MAX 600 m körning vad göra ?
 
Buddha skrev:
Ja då var det dags igen.......
Efter första provstarten i höstas med tillhörande magnapull problem
(se tidigare tråd) vart det ca 200 m körning i det norrlänska vinter klimatet.
I lördags var det dags för den första riktiga provkörningen då väghyveln passerade dagen före så att vägen tinade upp.Startade direkt igen gick som en klocka och jag brassade iväg efter ca 400 m så vart de tvär stopp bakhjulet låst.Motorn gick som en klocka men vägrade dra däcket.
Rev i går tänkte att det var någe vajsning på hjullager men nej.....
Tog lös kåpan över koppling då rasade det ut massa skrot :mad:
slungarm av trasig drivdel efter MAX 600 m körning vad göra ?

Tyvärr är ju inte detta ett okänt fenomen på minisarna, detta har hänt på min och även på polarens 16L vi köpte här på sporthoj/w-motoracing.
Dock är de körbara fortfarande efter att ha petat ur de trasiga delarna som låste kopplingen. Letar med ljus och lykta efter en passande ny koppling av högre kvalisort, känns som att samma sak kommer hända rätt omgående om man sätter i en ny orginalkoppling.
 
Buddha skrev:
Ja då var det dags igen.......
Efter första provstarten i höstas med tillhörande magnapull problem
(se tidigare tråd) vart det ca 200 m körning i det norrlänska vinter klimatet.
I lördags var det dags för den första riktiga provkörningen då väghyveln passerade dagen före så att vägen tinade upp.Startade direkt igen gick som en klocka och jag brassade iväg efter ca 400 m så vart de tvär stopp bakhjulet låst.Motorn gick som en klocka men vägrade dra däcket.
Rev i går tänkte att det var någe vajsning på hjullager men nej.....
Tog lös kåpan över koppling då rasade det ut massa skrot :mad:
slungarm av trasig drivdel efter MAX 600 m körning vad göra ?

kolla scooterparts4less.com
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top