Slowrollers RC-tråd...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Sändaren är bunden men det går inte ens att ställa om esc:n till rätt batteri :näsblod


Lite osäker, det sitter bara 2 kontakter i mottagaren. Lär testa att byta plats på dem och se om det händer något av de, tyckte att alla kontakter/skarvar såg ut att sitta.

Den varken piper eller blinkar fast knappen på strömbrytaren är intryckt när jag slår igång bilen heller, bara fläkt och styrning som går då med.
Tack för svaren så här långt! :yoparty

EDIT: Bytte plats på kontakterna i mottagaren och bara styrningen funkade då med:näsblod

Okej ja då är det iaf inte mottagaren det är fel på, och när knappen hålls in ska ESCn gå in i inställningsläge så det verkar onekligen som att den är trasig (hade annars kunnat bero på att nån kanal var reversed och backen avstängd eller nåt sånt lurigt men den hade oavsett inställning gått till setup mode). Udda ändå att den skickar ström till resten men inte helt omöjligt antar jag.

Det lutar nog åt att du får kontakta butiken du köpt den ifrån så får de skicka en ny esc till dig.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Okej ja då är det iaf inte mottagaren det är fel på, och när knappen hålls in ska ESCn gå in i inställningsläge så det verkar onekligen som att den är trasig (hade annars kunnat bero på att nån kanal var reversed och backen avstängd eller nåt sånt lurigt men den hade oavsett inställning gått till setup mode). Udda ändå att den skickar ström till resten men inte helt omöjligt antar jag.

Det lutar nog åt att du får kontakta butiken du köpt den ifrån så får de skicka en ny esc till dig.

Tyckte också att de var ett lite udda bekymmer :näsblod
Kollegan som tävlar med rc (och fick in mig på tanken att skaffa en ny bil:crash) tyckte också att det bara var att kontakta butiken.

Tack för hjälpen! :tummenupp:tummenupp
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Tyckte också att de var ett lite udda bekymmer :näsblod
Kollegan som tävlar med rc (och fick in mig på tanken att skaffa en ny bil:crash) tyckte också att det bara var att kontakta butiken.

Tack för hjälpen! :tummenupp:tummenupp

Ja det sitter ju en batterieliminatorkrets i ESCn så den kan ju fortsätta funka även om resten pajar. Är nog bara ovanligt att ESCn inte pajar i ett rökmoln som tar med sig allt annat också :gnissla

När jag ändå är här och skriver kan jag ju dela med mig av senaste rc inköpet jag gjort :)

IMG_20161003_141534.jpg
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Fick hem ett nytt fartreglage på garanti, nu funkar den som tänkt :banana
Dagens upptäckt, borstlös bil inne i lägenhet funkar sådär även om man är glad i hågen att bilen funkar och bara ska testa lite..:hihi
Den var.. "lite".. rappare än kyosho bilen jag hade för 15 år sen.. :näsblod:yoparty

DSC_0122-800x450_zpsi7wrlc8k.jpg
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Fick hem ett nytt fartreglage på garanti, nu funkar den som tänkt :banana
Dagens upptäckt, borstlös bil inne i lägenhet funkar sådär även om man är glad i hågen att bilen funkar och bara ska testa lite..:hihi
Den var.. "lite".. rappare än kyosho bilen jag hade för 15 år sen.. :näsblod:yoparty

DSC_0122-800x450_zpsi7wrlc8k.jpg

Härligt! Jag gillar utseendet på stadium trucks också.

Haha ja jag har gjort den tabben också att köra inomhus. Gott med trägolv också så även om man tvärnitar så kanar biljäveln in i väggen ändå. Roligt som fasen nere på stranden här i Halmstad dock där man kan ge fullgas och flyga fram över sanden :banana

Har flugit med min drönare inomhus också. Det är ett bra sätt att skapa oreda bland alla papper i rummet :p
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Nu har det mekats lite igen. Några timmar med lödstationen, tänger och nylonskruvar resulterade i nya motorer, nytt 4in1 fartreglage och en hel del kortade kablar.
Nu fattas bara lite bättre väder så man kan ut och provflyga för att ställa in nya PIDs.

ZMR2.jpg
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Brute Force känner jag igen ifrån någonstans.. :va Men vart :confused: :confused:
Hänger du på RSB?
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Passar väl på att bumpa upp tråden lite igen :näsblod
Testade att köra inomhus bana (eller ja, bana överlag tillåmed..) för första gången igår, svårt men riktigt kul! :tuttar
Antar att en buggy bättre lämpad än en arrma short course för sån körning?

Och råkade beställa hem en axial bil (väldigt knyckt bild) efter ha fastnat på något crawlerforum och testat en på hobbymässan i sthlm..:D
 

Bifogat

  • ax90044scx10.jpg
    ax90044scx10.jpg
    99 KB · Visningar: 39

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Passar väl på att bumpa upp tråden lite igen :näsblod
Testade att köra inomhus bana (eller ja, bana överlag tillåmed..) för första gången igår, svårt men riktigt kul! :tuttar
Antar att en buggy bättre lämpad än en arrma short course för sån körning?

Och råkade beställa hem en axial bil (väldigt knyckt bild) efter ha fastnat på något crawlerforum och testat en på hobbymässan i sthlm..:D

Beror ju såklart på vilken sorts bana man kör men ja i regel är det mindre buggys man kör inomhus.
Här är en film från en tävling jag var med i förra vintern. Vi kör 1:14 buggys på soppade slicks. I hoppen gäller det att det snabbt går byta riktning och vingen hjälper till jäkligt mycket med det.

https://www.youtube.com/watch?v=M9cp8jzQQgE
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Alla behöver väl en buggy med? :näsblod Övertalade mig själv att de blir bättre att köra inne med en sån, slutade med en associated b6..:banana:tuttar

DSC_0168-800x450_zpso8sjghjf.jpg
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Och jag som tyckte rc var en alternativ vinterhobby just för att man kan köra inomhus. :)

Ja det stämmer ju större delen av vintern här på kusten där vi inte får någon snö. Men när det väl lägger sig är det riktigt skoj att köra ute :)

Dessvärre har vi ingen inomhusbana här längre :(
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Ny leksak till barnen och mig. Blev en Gul Axial SCX24 Jeep Wrangler Rock Crawler 4WD. Går inte snabbt så perfekt för trötta vuxna och små barn. Om den blir mycket använd kanske det på sikt blir att tjöpa värre grejor.

iu
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top