10 km i timmen är ju helt klart imponerande, men man har ju inte så mycket nytta av det förutom i rusningstrafiken.
jag har svårt att komma under 30-40 km i timmen, och hålla den där en längre tid, med HD:n men då har jag iofs originaldrevning
så jag säger allt under 41 km i timmen är slow wheelie enligt mig. eller mer definierat låga varv.
några tips för "slow wheelies" är att sänka lufttrycket bak för att få rakare gång, samt börja använda bakbromsen även i din vanliga körning (med två hjul på backen) så att den kunskapen sitter i ryggraden när du håller på att slå över. Ett fusk-tips är att börja öva på en fyrhjuling för att slippa sidbalansen och bara träna höjdmedvetenheten för att släppa "rädslan" (för er som har en sådan.)
Att börja stå med ena foten på bakskjutspinnen kommer kännas som man har börjat om på nytt, i en halvtimme, sen kommer du kunna köra saktare så än sittandes.
Ni kan även testa att höja tomgången vilket kommer göra att era panikavslagningar på gasen inte resulterar i pannkaks-nedslagningar, men va beredd på bakbromsen.
Det gör inte ont att ramla i slow-wheelies, men de flesta säger att de är rädda om hojjen och kör försiktigt på grund av det. testa att sparka ner hojjen, så den blir lite repig så att ni inte bryr er mer om den. eller köp en kraschbur.
lycka till!