Slow Wheelie??

Vad är "Slow Wheelie" för dej? I min värd ligger det runt 10kmh, iaf runt 15 . Skulle faktiskt inte rekomendera att börja träna balanspunkten i den farten.
Ang bakbromsen har det redan nämnds.
Övning ger färdighet:tummenupp
 
Last edited:
Allt under 50km/h är slow wheelie för mig.
Balanspunkten tycker jag alltid är viktig och för mig är det den som gör om du slår över eller tappar ner den.
Jag har testat att ligga å jonka den på gasen i 2:an,går ett tag sen så är den på väg över. Sitter säkert en del i gas känslan oxå.
Har märkt att det funkar bäst för min del i 40-50km/h då klarar jag som längst.
Sen om det är slow wheelie eller ej vet jag inte.



Vad är "Slow Wheelie" för dej? I min värd ligger det runt 10kmh, iaf runt 15 . Skulle faktiskt inte rekomendera att börja träna balanspunkten i den farten.
Ang bakbromsen har det redan nämnds.
Övning ger färdighet:tummenupp
 
Allt under 50km/h är slow wheelie för mig.
Balanspunkten tycker jag alltid är viktig och för mig är det den som gör om du slår över eller tappar ner den.
Jag har testat att ligga å jonka den på gasen i 2:an,går ett tag sen så är den på väg över. Sitter säkert en del i gas känslan oxå.
Har märkt att det funkar bäst för min del i 40-50km/h då klarar jag som längst.
Sen om det är slow wheelie eller ej vet jag inte.
Olika uttryck för olika personer, men 40-50 är en utmärkt fart att träna på.
Litet tips som jag personligen haft mycket nytta av, kör på ett ställe där du kan sätta upp en filmkamera och filma dej själv.
 
10 km i timmen är ju helt klart imponerande, men man har ju inte så mycket nytta av det förutom i rusningstrafiken.
jag har svårt att komma under 30-40 km i timmen, och hålla den där en längre tid, med HD:n men då har jag iofs originaldrevning :)
så jag säger allt under 41 km i timmen är slow wheelie enligt mig. eller mer definierat låga varv.

några tips för "slow wheelies" är att sänka lufttrycket bak för att få rakare gång, samt börja använda bakbromsen även i din vanliga körning (med två hjul på backen) så att den kunskapen sitter i ryggraden när du håller på att slå över. Ett fusk-tips är att börja öva på en fyrhjuling för att slippa sidbalansen och bara träna höjdmedvetenheten för att släppa "rädslan" (för er som har en sådan.)

Att börja stå med ena foten på bakskjutspinnen kommer kännas som man har börjat om på nytt, i en halvtimme, sen kommer du kunna köra saktare så än sittandes.
Ni kan även testa att höja tomgången vilket kommer göra att era panikavslagningar på gasen inte resulterar i pannkaks-nedslagningar, men va beredd på bakbromsen.
Det gör inte ont att ramla i slow-wheelies, men de flesta säger att de är rädda om hojjen och kör försiktigt på grund av det. testa att sparka ner hojjen, så den blir lite repig så att ni inte bryr er mer om den. eller köp en kraschbur.

lycka till!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top