MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Trodde det va lamellerna, men när jag fick ur lamellerna som satt i så såg dom jävligt fräscha ut... Fjädrarna såg också bra ut och stålskivorna vart det inget fel på vad mitt otränade öga kunde se
Den innersta skivan var det dock ett ganska djupt spår i efter den tunna stålringen som ligger innerst, under 1:a lamellen.
Har köpt nya lameller, hårdare fjädrar och en stålskiva (byter den som sitter innerst). Får hoppas att det hjälper, annars vettefan....
Är det nån idé att ha kvar alla dom gamla stålskivorna och dessutom sätta i den nya jag köpt? Har läst att en del gör så när kopplingen börjar bli sliten. Men byter jag lamellerna och fjädrarna också så är frågan om en extra stålskiva kanske gör mer skada än nytta?
Om jag nu ska sätta in en extra stålskiva så antar jag att jag bara lägger 2st stålskivor mot varandra, spelar det någon roll om man lägger dom dubbelt ytterst eller innerst i kopplingskorgen isf?

Den innersta skivan var det dock ett ganska djupt spår i efter den tunna stålringen som ligger innerst, under 1:a lamellen.
Har köpt nya lameller, hårdare fjädrar och en stålskiva (byter den som sitter innerst). Får hoppas att det hjälper, annars vettefan....
Är det nån idé att ha kvar alla dom gamla stålskivorna och dessutom sätta i den nya jag köpt? Har läst att en del gör så när kopplingen börjar bli sliten. Men byter jag lamellerna och fjädrarna också så är frågan om en extra stålskiva kanske gör mer skada än nytta?
Om jag nu ska sätta in en extra stålskiva så antar jag att jag bara lägger 2st stålskivor mot varandra, spelar det någon roll om man lägger dom dubbelt ytterst eller innerst i kopplingskorgen isf?