Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lirka med armen, till kopplingen alltså, när du drar i kåpan.Får ffr inte loss kopplingskåpan!!!! Vad ska man göra, bända dra slita? Känner att den sitter löst men ändå fast. Har också kollat noga så jag fått ut alla skruvar.
Skruvade av kopplingskåpan nu, alla skruvar av, men får inte loss kåpan, vad är felet? Jag vill inte bända loss den, eller brukar den sitta hårt? Vad gör man med komplingsvajern, ska den av oxå innan man kan ta av kåpan?
Jag har problem tvärsom, kopplingen slirar när den är varm.
knacka lite lätt med en gummihammare / Baksidan av ett spärrhandtag med gummi.
det sitter ett antal styrstift som kan vara lite svåra att få att släppa.
sedan finns det ett X antal olika tips på hur man "fulrenoverar" en koppling på en R1
du har troligtvis inte en fjäder till varje skruv, utan en fjäderplatta för alla skruvar.
för att få lite mer spänst i denna, så kan du "baka" den i ugnen på 250 grader, tills den är jävligt varm, ta ut den o låt svalna i rumstemp.
detta gör den lite mer spänstig (funka bra på min -99)
sedan kan du använda en schotch brite rondell eller duk för att ta bort "blånering" som finns på stålskivorna mellan lamellerna, så biter kopplingen lite bättre
(detta har jag gjort flera gånger på min gamla R1 -99 & kopplingen blev betydligt bättre. Fick upprepa efter 3-400 mil)
![]()
![]()
läs mitt inlägg ovan om mellanläggen
Får ffr inte loss kopplingskåpan!!!! Vad ska man göra, bända dra slita? Känner att den sitter löst men ändå fast. Har också kollat noga så jag fått ut alla skruvar.
läs mitt inlägg ovan om mellanläggen
Som sagt gummi hammare brukar lösa det till slut. Själv lyckades det ta 10 min med slag innan jag upptäckte att jag missat en skruv förra gången jag bytte kopplingen
Företen så är fjädrar inget att spara in på, kostar ju bara runt 150 riksdaler!
Lammelerna fick jag för 350
Kan ju vara bra att skruva loss kopplingsvajern först innan man försöker ta av kåpan. Lameller och plåtskivor ligger på köksbänken nu, lite glad blir manGår kanske att återanvända packningen oxå. Skulle tydligen kosta 3-400 för en sketen packning!!!!
Man slutar aldrig förvånas! 400 för en packning är ett grovt överpris![]()
Kan ju vara bra att skruva loss kopplingsvajern först innan man försöker ta av kåpan. Lameller och plåtskivor ligger på köksbänken nu, lite glad blir manGår kanske att återanvända packningen oxå. Skulle tydligen kosta 3-400 för en sketen packning!!!!
Ut med korgen och pilla av tråden och ta sista skivan också!
jag orkade inte, den lossnade inte direkt och jag hade inget att pilla med förutom händerna. Observant var du!
Tråd??
jag orkade inte, den lossnade inte direkt och jag hade inget att pilla med förutom händerna. Observant var du!
Tråd??
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT