slipverktyg

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Tänkte måla om huset som tidigare har falu rödfärg. Det är ju sagt att man ska stålborsta bort den gamla färgen men det tycker jag känns lite 1800-tal. det borde finnas nån bra el-slip man kan använda istället, nån som har något tips? hittar fn inget vettigt...

edit; jag hittade någt vettigt...

tack å hej

Last edited:
Stålborste på vinkelslip funkar bra. Annars finns det något som kallas "Giraff" som målare använder som man kan sätta olika sorters slipskivor och borstar på. Går att hyra lite här och där.

Rödfärgen behöver man bara ta bort om man ska måla med en annan färg än slamfärg, så ska det vara sån igen så är det onödigt jobb.

Grannen använde högtryckstvätten... men man skall nog vara ganska säker på att det finns ett fungerande tätskikt bakom panelen innan man gör det...

Värmare funkar inte på falu rödfärg

Stålborste på vinkelslip funkar bra. Annars finns det något som kallas "Giraff" som målare använder som man kan sätta olika sorters slipskivor och borstar på. Går att hyra lite här och där.

Rödfärgen behöver man bara ta bort om man ska måla med en annan färg än slamfärg, så ska det vara sån igen så är det onödigt jobb.

Aa, det va en stålborste till vinkelslip jag hittade. har gått runt på jula mm flera gånger och letat efter något liknande men aldrig sett den.

det va slamfärg som skulle på slamfärg men det va så mycket mögel så det va lika bra att ta bort -vinkelslipstålbarsten gjorde det ändå bara på 20 minuter/vägg

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park