Slipon vid uppkörning?

Ygg

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
2002, KTM Duke II
Två stycken nybörjarfrågor här.

Jag har originalljuddämpare som bitar av insatsen är bortplockad på så dom låter väldigt mycket (och bra också). Frågan är om jag kan använda dom vid uppkörningen eller måste jag skruva dit det tysta originalsystemet? Man vill ju inte bli hemskickad och från uppkörningen för en sådan grej.

Jag har fått för mig att motorcykeln måste vara utrustad med en röd reflex bak vid registreringsskylten vid besiktning (och vid uppkörning då förstås?), eller har jag fått det om bakfoten?

Reflex vid skylten, japp.

Sliponet kan jag inte svara lika bestämt på men jag kan komma med en motfråga, vill du verkligen att uppkörningskontrollanten skall ligga bakom dig hela uppkörningen och irritera sig på att din hoj låter som ett reaplan? Eller du kanske känner dig tillräckligt säker på körningen att du vill skapa lite spänning... då kan jag även rekommendera ett fuckyouburnout innan ni börjar med krypkörningen för att visa din talang.

Kommer man till uppkörningen som privatist med en hoj som ser ut och låter som att den är tänkt att gå lagvidrigt fort ökar nog risken markant för ett snabbt och smidigt underkännande.

Du behöver inte ha reflex om det finns reflex "inbyggt" i baklyset :) Vilket nästan inga hojar har (Va ja vet?):D

Å angående ljuddämparen tror ja det inte är så farligt. Hon ja hade för 125a sa bara "det är kul när det låter"
Ja kör upp imorgon och ja åker med supertrapp (utan brickor) till uppkörningen :tungan

Skruva på original vid besiktning och uppkörning, det är bara onödigt att chansa speciellt på besiktningen. Har aldrig besiktat mc men på bil har jag råkat ut för riktiga jävla surgubbar som klagar så in i helVETT och babblar om eu-regler och skit.

Kommer man till uppkörningen som privatist med en hoj som ser ut och låter som att den är tänkt att gå lagvidrigt fort ökar nog risken markant för ett snabbt och smidigt underkännande.

Finns det någon sporthoj som inte är tänkt att gå lagvidrigt fort? :va

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...