Slipon vid uppkörning?

Ygg

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
på landet
Hoj
2002, KTM Duke II
Två stycken nybörjarfrågor här.

Jag har originalljuddämpare som bitar av insatsen är bortplockad på så dom låter väldigt mycket (och bra också). Frågan är om jag kan använda dom vid uppkörningen eller måste jag skruva dit det tysta originalsystemet? Man vill ju inte bli hemskickad och från uppkörningen för en sådan grej.

Jag har fått för mig att motorcykeln måste vara utrustad med en röd reflex bak vid registreringsskylten vid besiktning (och vid uppkörning då förstås?), eller har jag fått det om bakfoten?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Reflex vid skylten, japp.

Sliponet kan jag inte svara lika bestämt på men jag kan komma med en motfråga, vill du verkligen att uppkörningskontrollanten skall ligga bakom dig hela uppkörningen och irritera sig på att din hoj låter som ett reaplan? Eller du kanske känner dig tillräckligt säker på körningen att du vill skapa lite spänning... då kan jag även rekommendera ett fuckyouburnout innan ni börjar med krypkörningen för att visa din talang.
 

vhasi

Stenhård MC
Gick med
13 Mar 2009
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki Z750R -12
Kommer man till uppkörningen som privatist med en hoj som ser ut och låter som att den är tänkt att gå lagvidrigt fort ökar nog risken markant för ett snabbt och smidigt underkännande.
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Du behöver inte ha reflex om det finns reflex "inbyggt" i baklyset :) Vilket nästan inga hojar har (Va ja vet?):D

Å angående ljuddämparen tror ja det inte är så farligt. Hon ja hade för 125a sa bara "det är kul när det låter"
Ja kör upp imorgon och ja åker med supertrapp (utan brickor) till uppkörningen :tungan
 

jetson

Guest
Skruva på original vid besiktning och uppkörning, det är bara onödigt att chansa speciellt på besiktningen. Har aldrig besiktat mc men på bil har jag råkat ut för riktiga jävla surgubbar som klagar så in i helVETT och babblar om eu-regler och skit.
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
Kommer man till uppkörningen som privatist med en hoj som ser ut och låter som att den är tänkt att gå lagvidrigt fort ökar nog risken markant för ett snabbt och smidigt underkännande.

Finns det någon sporthoj som inte är tänkt att gå lagvidrigt fort? :va
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top