Slipon, PC och bänkning

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Hej

Har lite funderingar på att ge mig in i power commander, slipon och bänkningsvärlden men är totalt novis om ämnet och tänkte höra lite med kunnigt folk här om det.

Funderar som sagt att montera ett slipon på min hoj, och även en power commander samt bänka den så att allt blir 100% rätt.

Vad skulle ett sådant kalas kosta totalt?
Är det verkligen värt det?

Mvh

kolla med andersson turbo här på forumet duktig kille,,,,

3395:- för PCV

Slip-on, finns ju etta par stycken att välja på

Mappning, beror på vart man vänder sig. ca 3000:- vitt ;)

Om det är värt det får du ju fråga dig själv, byter du slip-on och filter bör du ju mappa den så bränsleblandingen blir rätt

Är också lite nyfiken på detta, har ett slipon på min z750. Visst den smäller och har sig lite vid av/påslag på höga varv, men det har jag inget emot. Filter har jag inte bytt.

Om jag skulle köpa pc och mappa, vad ger det för fördelar? Förändrar man effektkurvan? Kan man ändra själv sen? i powercommandern?

Är också lite nyfiken på detta, har ett slipon på min z750. Visst den smäller och har sig lite vid av/påslag på höga varv, men det har jag inget emot. Filter har jag inte bytt.

Om jag skulle köpa pc och mappa, vad ger det för fördelar? Förändrar man effektkurvan? Kan man ändra själv sen? i powercommandern?

Mycket finare gång på motorn. Du kan få den starkare, kan svara bättre osv.

Du kan koppla upp datorn och ändra men har du justerat den i bänk har du inget där att göra.

Jag käpte hoj igen i somras efter ett antal års uppehåll. Det blev en gammal tröska.. SP1'a..
I veckan nu monterade jag både PCIII R USB och ett par fina Slip On..
JÄKLAR vilken skillnad! Blev ju som en ny hoj! Dock har jag inte hunnit bänka den utan bara laddat in Mappen som matchar min setup..
De hojar jag haft innan var mycket bökigare att få samma typ av förändring på. Nålar, munstycken, filter.... you name it.. Dessutom timmar av injustering.
Dock kan jag tänka mig att skillnaden blir mindre på ännu nyare hojar... Rimligen blir väl insprut och avgassytem bättre med utvecklingen..

Köpte PCIII'an i USA (Var där och köpte den) och pyntade 1600 för den.
Tror faktiskt att man kan soara en spänn på att importera den själv via nätet.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!