Slipon från Biltema ??

Slipon har man ju i praktiken enbart för ljudet och ev. utseende.
Så om man gillar designen, varför inte?

Den är precis lika bra som alla andra små kinasystem som kan köpas ännu billigare på ebay. Har du rör fram i rätt diameter så det passar direkt? Det kniviga brukar ju vara anslutningsrör som ingår i 5kkr varianten....

Enda anledningen att handla ett slip-on på biltema måste vara om man har en risigare hoj som man råkat lägga och behöver byta dämparen. Sen finns det säkert andra som hävdar att "det är samma som Yoshimura, bara andra dekaler." Jag är tillhör inte den skaran.

Detta ämne har avhandlats tidigare på forumet, tror till och med att det var ett personer som hade prövat det.
Sök så hittar du kanske tråden/trådarna och kan se vad köparna tycker! :)

Jag hörde och såg ett sånt på en hoj, innan det blev vinter igen. Kan ju ha varit ett annat Kina slip on, det står ju inte BT på dem.

Lät helt ok, men såg ganska biligt ut på nära håll, när jag gick förbi den på parkeringen.

Skrivit det tidigare med tanke på att katten sitter kvar som ljuddämpaer på Horneten.....

Är du ute efter lite mer oljud på Horneten. Ta av ljuddämparen och lyssna hur den låter. Är du nöjd med (o)ljudet så köper du istället bara ett passande slutstycke för ca 30-100:- från Biltema.....och snööögt blir det också!

Den har jag inte sett innan! En sån får det nog bli till min hoj (som redan består av många Biltema-grejor) Ser helt ok ut på bilden iallafall. Får väl köra inom BT imorgon och klämma lite :) Säkert en Acra-pipa med andra dekaler :D

Den har jag inte sett innan! En sån får det nog bli till min hoj (som redan består av många Biltema-grejor) Ser helt ok ut på bilden iallafall. Får väl köra inom BT imorgon och klämma lite :) Säkert en Acra-pipa med andra dekaler :D

Såg då inte alls dum ut när jag var ner o kika på den på BT

Jag har en sådan på min Speed Triple T509. Låter mer vilket gör att jag tror att den går snabbare = Win.

citat "Enda anledningen att handla ett slip-on på biltema måste vara om man har en risigare hoj som man råkat lägga och behöver byta dämparen. Sen finns det säkert andra som hävdar att "det är samma som Yoshimura, bara andra dekaler." Jag är tillhör inte den skaran. "

kul svar !
påminner lite om en polare som kör en Harley, och bara av ren princip sak skulle aldrig sätta sig på nåt annat.... orsak ! nja det finns inga andra hojar helt enkelt... så är det bara. ingen logik alls men var och en blir salig med sina dumheter på ett eller annat sätt :rolleyes:

ett avgassystem är ingen rymdteknologi, i princip de som skiljer är utformining på utsida samt material som avgör ljudet.
avgasserna passerar lika snabbt genom 2 tum yoshi som 2 tum biltema.

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort