#Olsson#
Ny medlem
Hur funkar det egentligen? Är det så enkelt att minsta motstånd genom "röret" ger bästa förutsättningar för effekt? (verkar vara lite åt det hållet iallafall)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sorry att jag är OT, men är du samma kille som håkanolsson? Bodde inte du in Stockholm och hade en ombyggd Mito? Har du delat på dig, flyttat till Knutby resp. Landvetter och köpt en motard respektive en Mille Factory?#Olsson# skrev:Hur funkar det egentligen? Är det så enkelt att minsta motstånd genom "röret" ger bästa förutsättningar för effekt? (verkar vara lite åt det hållet iallafall)

sgtpepper skrev:Sorry att jag är OT, men är du samma kille som håkanolsson? Bodde inte du in Stockholm och hade en ombyggd Mito? Har du delat på dig, flyttat till Knutby resp. Landvetter och köpt en motard respektive en Mille Factory?
Förvirrande![]()
Hehe, jävla lurifax, förstör hela min SH-koll#Olsson# skrev:SÄPO är efter mig. Var tvungen att byta skepnad ett tag![]()
sgtpepper skrev:Hehe, jävla lurifax, förstör hela min SH-koll![]()
Å fan, är det du! Kul att du köpt en "riktig" båge!#Olsson# skrev:SÄPO är efter mig. Var tvungen att byta skepnad ett tag
EDIT: Nejdå, Det är bara att det förra namnet blandas ihop med den kände Svenska roadracingföraren. Blev lite tjatigt att inte kunna leva upp till det liksom.
Bor i Uppland och hadde en Mito med DR600-stonka som såldes(motorn) till Rickard här på forumet men läste att han tyvärr fick sin hoj stulen nyss. Stackare ! Motard har jag aldrig haft däremot. Vad fick du det ifrån?
Robban_C skrev:Såvitt det gäller sliponet så är oftast mindre motstånd att föredra för högsta toppeffekt. Botten och mellanregister däremot är (ibland) en annan sak. Man kan säga att det man vinner på topp sumpar man i botten och mellan.
Sen finns det en annan viktig sak i avgassystemet och det är grenrören och deras avstämning (minst lika viktigt som motståndet genom sliponet) men nu var det ju slipon som gällde...
Bingo skrev:Å fan, är det du! Kul att du köpt en "riktig" båge!
Jag läste lite snabbt i håkanolssons profil där det stod hoj: Husaberg. Eftersom jag är synnerligen tankspridd ibland så måste min hjärna automatiskt ha kopplat Husaberg=motard, av någon skum anledning#Olsson# skrev:Motard har jag aldrig haft däremot. Vad fick du det ifrån?
sgtpepper skrev:Jag läste lite snabbt i håkanolssons profil där det stod hoj: Husaberg. Eftersom jag är synnerligen tankspridd ibland så måste min hjärna automatiskt ha kopplat Husaberg=motard, av någon skum anledning.

HanneZ skrev:Jag som delvis kör en lv-reggad enduro med kraftigt strypt ljuddämpare(lr ja orginal iaf) och skillnaden med ett öppnare system är väldigt påträngande, framför allt på mellanregistret! Detta motsäger ju vad Robban_C säger men detta är ett extrem fall. Har satt på slipon även på min gixxer och då märkte ja inte nån skillnad alls, fast de låter fräckare
/ Hannes
Men du vet att sådana låter nåt förbannat mycket när de ger högre effekter?HanneZ skrev:Jag som delvis kör en lv-reggad enduro med kraftigt strypt ljuddämpare(lr ja orginal iaf) och skillnaden med ett öppnare system är väldigt påträngande, framför allt på mellanregistret! Detta motsäger ju vad Robban_C säger men detta är ett extrem fall. Har satt på slipon även på min gixxer och då märkte ja inte nån skillnad alls, fast de låter fräckare
/ Hannes

nja var bygger du det på? alltså vadå procentuell ökning?HanneZ skrev:Borde väl öka procentuellt sätt med effekten tycker jag... men vad vet jag...
Jo jag har många gånger hört att det är mellanregistret som bättras på mest om man öppnar systemet. Men som sagt bara vad jag hört...
HanneZ skrev:flera hundra genom bara o öppna avgassystemet? va faan hade du för moppe?
öka från 1 till 1,5 kanske
Har ju läst om flera som får upp emot 15 bänkade hästkrafter mer med helrör o annat luftfilter o bättre bestyckad. Tror inte att det går att göra på min dr med vrålande 25 kw, därifrån tar jag mitt procentuella antagande

|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |