Slip-on och munnstycke?

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Har sökt men hittar inga bra svar på min fråga.
Har skaffat ett slip-on och tänkte montera detta inom snarast. Det jag undrar är om jag behöver jiddra med något i förgasaren t.ex. munnstycket? Eller är det bara att smälla på och gasa? Om man måste juxa, hur pass avancerat är det? Tidskrävande?

Trevlig helg! :banana
 
Ooops skrev:
2138965 Har sökt men hittar inga bra svar på min fråga.
Har skaffat ett slip-on och tänkte montera detta inom snarast. Det jag undrar är om jag behöver jiddra med något i förgasaren t.ex. munnstycket? Eller är det bara att smälla på och gasa? Om man måste juxa, hur pass avancerat är det? Tidskrävande?

Trevlig helg! :banana

Är det bara ett Slip-on du ska trycka dit så behöver du inte göra nått med förgasaren, men om du har ett KN filter på (eller dylikt)
Så är de att föredra...

Men som sagt om de bara e ett slip on så e de bara till att montera och njuta av mullret :)
 
Tazadar© skrev:
2138986 Är det bara ett Slip-on du ska trycka dit så behöver du inte göra nått med förgasaren, men om du har ett KN filter på (eller dylikt)
Så är de att föredra...

Men som sagt om de bara e ett slip on så e de bara till att montera och njuta av mullret :)

Tack för svaret :tummenupp
Jag har hört av några gubbar som lesst på ett slip-on att deras hojar blir ojämna i tomgången, är det något som kan vara skadligt för hojen tro? :va
 
Ooops skrev:
2139612 Tack för svaret :tummenupp
Jag har hört av några gubbar som lesst på ett slip-on att deras hojar blir ojämna i tomgången, är det något som kan vara skadligt för hojen tro? :va

Det är nog från hoj till hoj, min gammla zx6r gick som den skulle, i detta fallet ett bolt on av märket yoshimura. (nice sound i det ^^)
Det vore väldigt märkligt om hojen skulle ta skada av det dock. :confused:
Hur blev det med dig då? Har den ojämn tomgång? *undrar*
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top