Slip-on och munnstycke?

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Har sökt men hittar inga bra svar på min fråga.
Har skaffat ett slip-on och tänkte montera detta inom snarast. Det jag undrar är om jag behöver jiddra med något i förgasaren t.ex. munnstycket? Eller är det bara att smälla på och gasa? Om man måste juxa, hur pass avancerat är det? Tidskrävande?

Trevlig helg! :banana

Ooops skrev:
2138965 Har sökt men hittar inga bra svar på min fråga.
Har skaffat ett slip-on och tänkte montera detta inom snarast. Det jag undrar är om jag behöver jiddra med något i förgasaren t.ex. munnstycket? Eller är det bara att smälla på och gasa? Om man måste juxa, hur pass avancerat är det? Tidskrävande?

Trevlig helg! :banana

Är det bara ett Slip-on du ska trycka dit så behöver du inte göra nått med förgasaren, men om du har ett KN filter på (eller dylikt)
Så är de att föredra...

Men som sagt om de bara e ett slip on så e de bara till att montera och njuta av mullret :)

Tazadar© skrev:
2138986 Är det bara ett Slip-on du ska trycka dit så behöver du inte göra nått med förgasaren, men om du har ett KN filter på (eller dylikt)
Så är de att föredra...

Men som sagt om de bara e ett slip on så e de bara till att montera och njuta av mullret :)

Tack för svaret :tummenupp
Jag har hört av några gubbar som lesst på ett slip-on att deras hojar blir ojämna i tomgången, är det något som kan vara skadligt för hojen tro? :va

Ooops skrev:
2139612 Tack för svaret :tummenupp
Jag har hört av några gubbar som lesst på ett slip-on att deras hojar blir ojämna i tomgången, är det något som kan vara skadligt för hojen tro? :va

Det är nog från hoj till hoj, min gammla zx6r gick som den skulle, i detta fallet ett bolt on av märket yoshimura. (nice sound i det ^^)
Det vore väldigt märkligt om hojen skulle ta skada av det dock. :confused:
Hur blev det med dig då? Har den ojämn tomgång? *undrar*

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP