Slip on och möjligheter

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Kan jag montera ett slip on från tex en gsxr 600 på en dl 650 v-strom? De slip on på marknaden som är gjorda för v-stromen kostar 3500 kr och uppåt. Jag tänkte gå lågbudget då jag bara vill få höra twinljudet.

Kan jag svetsa på vilket slipon som helst tro, eller kan det vara skadligt för motorn? Tänkte öppna luftburken samtidigt.

Vad säger ni kunniga i frågan?
 
ett slipon är ingen raketforskning ,
en burk med ett perforerat rör på ungefär två tum så självklart kan du ta vilket slipon som helst och anpassa,gjort så ett flertal ggr själv
 
ett slipon är ingen raketforskning ,
en burk med ett perforerat rör på ungefär två tum så självklart kan du ta vilket slipon som helst och anpassa,gjort så ett flertal ggr själv

Ok då kör vi på det! och öppna luftburken är heller ingen raketforskning eller?
 
Nej, däremot är problemet med luft/bränsleblandningen som det kan ställa till det... :)

Om jag kör en bänkning med hojen utan power commander kan teknikerna ställa in hojen ändå då, så den går hyfsat bra?

Vi bara få till ljudet bryr mig inte i om jag får 3 hk till.
 
Om jag kör en bänkning med hojen utan power commander kan teknikerna ställa in hojen ändå då, så den går hyfsat bra?

Vi bara få till ljudet bryr mig inte i om jag får 3 hk till.

Skippa då att öppna upp luftburken....

Ditt sprut är inte möjligt att ställa om utan powercommander på ett tillfredställande sätt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top